یه کلیت از سرنا بگید؟ از کی شروع به کار کرده ؟ چی شد که از استارت اولیه به این نتیجه رسیدید استدیو داشته باشید؟۸B4A6653-copy
مثل همه ی شرکت ها از روز اول نمی دونستیم قراره چه اتفاقی بیوفته. سال ۶۱ این شرکت به ثبت رسید. شروعش با کار تجاری بود و کار با ارگان های انقلابی مثل سپاه که فروش ادوات موسیقی به اون هارو داشتیم البته اون زمان ورود کالاهای موسیقی ممنوع بود و مجبور بودیم کار هایی در رابطه با خدماتش انجام بدیم از جمله آموزش و … بعد از اون زمان آقای خاتمی اجازه واردات ادوات موسیقی داده شد و ما تونستیم نمایندگی چند تا از شرکت های معتبر رو بگیریم. بعد از اینکه نمایندگی یاماها رو با تلاش فراوان به دست آوردیم خیلی پیشرفت داشتیم و مجهز شدیم. بعد از اون توان این رو پیدا کردیم که وارد بخش فرهنگی بشیم یعنی آموزشگاه و استدیو رو هم تاسیس کردیم. بعد از اون ما حس کردیم نیاز داریم به تاسیسات نور و صدا و جلو رفتیم تا تونستیم با اخد مجوز محلی برای اجرای کنسرت یا حتی تمرین کنسرت تهیه کنیم همچنین مدرسه درامز و… اینطوری بود که ما هر سال فکر می کردیم یه چیزی رو اضافه کنیم.

 

یه ذره راجب مدرسه درامز صحبت کنیم 
ما با آقای علیرضا طباطبایی همکاری رو شروع کردیم. ایشون فرد با تجربه ایی در زمینه درامز هستن و ما به همچین نیرویی برای راه انداختن این مدرسه احتیاج داشتیم. افرادی رو از خارج از کشور دعوت کردیم به مدرسه درامز که ورک شاپ و مستر کلاس برگزار کردن و اون افراد خیلی از این فضا خوششون اومد و تعجب کردن از امکاناتی که تو ایران هست. این فعالیت ها ادامه دار هست و ما مهمان هایی در همین زمینه خواهیم داشت.

 

تو چند ماه گذشته ما شاهد بودیم در سرنا نشست خبری و رونمایی آلبوم هم داشتید، چی شد که چنین اتفاقاتی افتاد؟
ما در این زمینه همکاریمون رو با آقای ایران نژاد شروع کردیم. ما هدفمون این هست که اخبار هنرمندان در فضای هنری پخش بشه و شاید در آینده بخش های جدیدی هم اضافه بشه.بخش اطلاع رسانی و برپایی جلسات نقد و نشستهای مطبوعاتی در راستای گسترش دامنه فعالیتهای فرهنگی سرنا بوده. برای رسیدن به ۸B4A6661-copyاین هدف نیاز تحولاتی در واحد روابط عمومی بیش از پیش احساس میشد. آغاز همکاری ایرانی نژاد با مجموعه در همین رابطه بوده. البته امیدواریم اینگونه فعالیتها در آینده‌ای نه چندان دور بیشتر هم بشود.

پس یعنی دغدغه‌ی سرنا فقط مالی نیست؟
به هر حال یه بخشی هم مالی محسوب میشه اما صرفا این قضیه نبوده و ما سال ها پیش بخش مالی رو به دست آوردیم. ما هر درآمدی که داشتیم دوباره همینجا و برای همین کار خرج کردیم. ما شانس های خوبی هم داشتیم. مثلا همین محل فعلی سرنا قبلا وزارت کار بوده و در حال حاضر ما این موقعیت رو به دست آوردیم و تونستیم اینجا کار کنیم و این یکی از اون شانس‌ها برای ما بوده. ما تو کارمون با خودمون و دیگران صداقت داشتیم.

 

بخش فرهنگی سرنا چه کمکی قرار هست به موسیقی ما بکنه؟
ما ایده‌های زیادی داریم و زمان اجرا شدن این ایده ها خودشون رو نشون میده . ما اعتقاد داریم نیروی انسانی در توسعه ساختار ما حرف اول رو میزنه. مثلا با حضور آقای علیرضا۸B4A6656-copy طباطبایی ما ارزیابی هایی داشتیم و با توجه با توانایی ایشون بخش مدرسه درام رو به طور جدی تاسیس کردیم و ممکنه بخش های دیگر هم به همین نحو به ما اضافه بشه. ما حتی بخش استعداد یابی رو هم دیدم که هیچ هنرمندی به دلیل نداشتن پول از شکوفایی استعدادش محروم نشه و ما در این بخش حمایت می کنیم از هنرمندان؛ تو بعضی از ورک شاپ هایی که افرادی را داشتیم که از لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه نداشتن اما هنرمند بودن و ما بدون دریافت هزینه حمایتشون کردیم.

 

راجب اتفاقات آینده سرنا توضیح بدین؟
قرار هست بخش صمعی _ بصری سرنا رو به صورت حرفه‌ایی تر راه اندازی کنیم . وقتی قرار هست اینجا به عنوان یک حوزه ی خبری مطرح بشه باید بخش صمعی _ بصری قوی باشه و این بخش باید زیر مجموعه روابط عمومی باشه. سرنا باید آرشیو خوبی رو به دست بیاره تا در آینده اتفاق بزرگی بیوفته. ما همچنان دنبال مشاغلی هستیم که به بهبود بخش توسعه کمک کنه. در حال حاضر تمرکزمون رو بخش روابط عمومی هست. اما هدف ما احترام به هنرمند هست؛ چون هنرمند نیاز داره به احترام به ارزش گذاشتن و اگر نباشه آسیب می بینه.

در آینده نزدیک امکان داره ما سرنارو به عنوان یک کنسرت گذار ببینیم؟

بله چون ما مجوز هم داریم. تا الان ما فرصت نداشتیم اما از جوون‌ها و افراد با استعداد می خوایم بیان با ما همراه بشن، به ما کمک کنن تا ما موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم. از هرکسی که می تونه بیاد با ما همکاری کنه استقبال می کنیم.