اشکان پورفرخی درباره همکاری با ارکستر علی یاسینی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای گفت: علی یاسینی صرفا یک خواننده نیست، بلکه بسیار موزیسین عالی و نوازنده بسیار خوب ساز گیتار و پیانو است.

به گزارش نواک، اشکان پورفرخی نوازنده سازهای کوبه ای است و در زمینه موسیقی پاپ‌ با خوانندگانی چون مهدی مقدم، حمید حامی، علیرضا طلیسچی، هژیر مهر افروز، امید حاجیلی و حمید هیراد همکاری کرده است. او هم‌اکنون با علی یاسینی خواننده جوان کشورمان همکاری دارد.

با این نوزانده گفتگویی درخصوص فعالیت هایش داشته ایم وی در ابتدا در خصوص پدرش بیان کرد: پدر من قبل از انقلاب خواننده موسیقی سنتی بوده و در ارکستر رادیو و ارکستر ملی با بزرگان آن دوران همچون علی تجویدی مجید وفادار استاد وزیری و … همکاری داشته است.

وی با اعلام اینکه موسیقی را به صورت جدی از سال ۱۳۸۱ با ساز دف شروع کرده، گفت: از متدهای استاد بیژن کامکار و مسعود حبیبی بهره برده ام و با این ساز همکاری هایی با گروه هایی همچون گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان گروه تنبور نوازان ژنور، گروه تخت جمشید با تنظیم پدرام درخشانی و خوانندگی استاد بیژن کامکار و رهبری مسعود حبیبی، گروه وکاپلا به سرپرستی میلاد عمرانلو گروه میراث و …. فعالیت داشتم و ضبط های مختلفی رو هم انجام دادم.

پور فرخی ادامه داد: در سال ١٣٨۴ شروع به فراگیری لاتین پرکاشن کرده ام و در این راه همایون نصیری همچون برادر و استادم تا به امروز در این راه به من کمک کرده و خیلی خوشحالم که موسیقی و ساز کوبه ای را با موسیقی و ریتم های غنی ایرانی شروع کردم.

این نوازنده با اشاره به اینکه هیچ وقت خود را محدود به سبک خاصی از موسیقی نکرده است، بیان کرد: همیشه دوست داشتم یک نوازنده کوبه ای باشم نه صرفا نوازنده دف یا خانواده پرکاشن.

اشکان پورفرخی اضافه کرد:ریتمها و موسیقی ایران خیلی غنی است و به نظر‌ من یک نوازنده ساز کوبه ای خیلی خوب است که ریتمها و موسیقی کشورمان رو بشناسد، جای جای ایران برای خود حرفی برای گفتن دارد. ریتم ها و موسیقی جنوب کشور که شهر به شهر یا بهتر است بگویم محله به محله حرفی برای گفتن دارد مانند بندر عباس، خوزستان، بوشهر، گیلان، مازندران، کردستان، لرستان، خراسان و … . ما پر از گنجینه هستیم اما متاسفانه خیلی وقت ها قدر موسیقی فولکلور خودمان را نمی دانیم.

این نوازنده در ادامه گفت: من همیشه دوست داشتم یک پکیج کامل در نوازندگی باشم. هیچوقت دوست نداشتم خودم را محدود به یک سبک موسیقی کنم و هنوز هم در حال فراگیری پژوهش و تحقیق هستم.

وی در خصوص اولین اجرای صحنه ای خود بیان کرد: ١۵ سالم بود که در یک اجرای ارگانی در وزارت کشور روی صحنه رفتم.

پورفرخی در خصوص ساز پرکاشن توضیح داد: پرکاشن در زبان بین المللی موسیقی به معنی ساز کوبه ای است. وقتی به شخصی پرکاشنیست می گوییم یعنی آن شخص نوازنده سازهای کوبه ای است به عنوان مثال تمبک هم یک نوع پرکاشن است در دسته پرشین پرکاشن و نوازنده اش تمبک پلیر نامیده می شود همچنین کونگا یک نوع پرکاشن در دسته لاتین پرکاشن است و به نوازنده اش کونگا پلیر می‌گویند.

نوازنده پرکاشن در خصوص همکاریِ دو ساله خود با امید حاجیلی بیان کرد: یکی از بهترین دوران فعالیت من بدون شک در زمان همکاری با گروه حاجیلیتو بوده
که در این مدت خیلی تجربه به دست آوردم، یاد گرفتم و تورهای کنسرت مختلفی رو همراه با این گروه سپری کردم که خاطراتش همیشه برام لذت بخش خواهد بود.
همچنان با امید حاجیلی دوستیمان ادامه دارد و برای خودش و گروه بی نظیرش آرزوی بهترینها و موفقیت های روز افزون را دارم.

او در خصوص همکاری حال حاضرش با علی یاسینی گفت: اول از همه خوب است بدانید علی یاسینی صرفا فقط خواننده نیست، ایشان بسیار موزیسین عالی و نوازنده بسیار خوب ساز گیتار و پیانو هستند و همان جور که می دانید آهنگسازی و ترانه تمام کارهایش را هم خودش ساخته است. علی یاسینی همچنین تنظیم کننده فوق العاده ای است و کار کردن در کنار خواننده ای که موزیسین خوبی هم هست خیلی لذت بخش است.

اشکان پورفرخی اضافه کرد: نکته مهم تر، حرفه ای بودن اعضای ارکستر گروه علی یاسینی است که به غیر از من همگی جزو بهترین ها هستند و این نیز از مواردی است که باعث لذت هرچه بیشتر همنوازی با این گروه می شود.