کنسرت گروه کامکارها به دعوت سازمان جهانی یونیسف و به نفع آوارگان سوری، ۳۰ خردادماه در سالن باربیکن شهر لندن برگزار می شود.

به گزارش سایت خانه موسیقی، کنسرت گروه کامکارها در دوبخش اجرای آثار هوشنگ کامکار توسط ارکستر سمفونیک و اجرای موسیقی کردی به دعوت سازمان جهانی یونیسف و به نفع آوارگان سوری، ۳۰ خردادماه در سالن باربیکن شهر لندن برگزار می شود.PEC81ACCA
هوشنگ کامکار، آهنگساز و سرپرست گروه کامکارها در باره این برنامه گفت: پیرو تماسی که از مدیر برنامه داشتیم ما نه تنها آمادگی خود را برای اهدای کل درآمد کنسرت اعلام کردیم، بلکه پیشنهاد دادیم، اگر لازم بود بلیت هواپیما را هم خودمان تهیه کنیم. اما دعوت کنندگان گفتند این مورد توسط یکی از اسپانسرها پرداخت می‌شود، به همین خاطر برای صرفه‌جویی تعداد گروه کامکارها را تاحد ممکن تقلیل دادیم.
عضو شورای عالی خانه موسیقی گفت: هنرمندان بزرگ و مشهور موسیقی و دیگر هنرهای ایران باید در مسوؤلیت‌های اجتماعی شرکت کرده و در این راه آنچه که مقدورشان است را انجام دهند. برپایی مداوم کنسرت‌ها در ایران و خارج از کشور از نظر فرهنگی و مادی امری پسندیده است و اختصاص حداقل یکی از این کنسرت‌ها به امر کمک به همنوعان و معرفی موسسات خیریه کار بسیار نیکویی است.
این کنسرت در دو بخش اجرا می شود که در بخش اول آثار سمفونیک هوشنگ کامکار توسط ارکستر سمفونیک داکلندز (dockland sinfonia) به رهبری اسپنسر داون به روی صحنه می رود.

پوئم سمفونی “انفال” مومان اول (درباره قتل عام کردهای عراق توسط صدام حسین)با صدای صبا کامکار و گروه کر و ارکستر سمفونیک و ساز عود، کنسرتینو “آریو” برای سنتور و ارکستر سمفونیک با تک‌نوازی اردوان کامکار، قطعه “آواز صلح” برای ارکستر سمفونیک و آواز سولو و گروه کر بر روی اشعاری از باباطاهر و سعدی با خوانندگی صبا کامکار (برای صلح جهانی ساخته شده)، کنسرتینو “زشبستانه” برای کمانچه و ارکستر سمفونیک با تکنوازی اردشیر کامکار، پوئم سمفونی “بهاران آبیدر” برای ارکستر سمفونیک، سازهای عود و کمانچه با تکنوازی ارسلان و اردشیر کامکار قطعاتی هستند که در بخش اول این کنسرت به اجرا در می آید.

قسمت دوم کنسرت نیز به اجرای موسیقی کردی کامکارها با خوانندگی بیژن کامکار اختصاص دارد و در آن ارسلان کامکار (عود)، ارژنگ کامکار (تنبک)، اردشیر کامکار (کمانچه)، اردوان کامکار (سنتور) بیژن کامکار (دف) و صبا کامکار (همخوان و نوازنده‌ دهل) هنرنمایی می‌کنند.photo_1FA39128
خانه موسیقی ایران