۲۳۳۴۱_۱۰۱۵۱۴۵۸۴۰۳۴۱۸۳۱۳_۱۴۴۶۲۳۷۹۱۶_n
چهار جوان خلاق در دهه شصت میلادی با فکری زیبا که در راک اند رول و پاپ انقلابی در موسیقی به وجود آوردند تا بیتل ها نام بگیرند.

مک کارتنی که با بیس هافنر خود که از آن به عنوان قدیمی ترین دوست خود یاد می کند به عنوان خواننده آهنگساز و نوازنده در گروه بیتل ها فعالیت هنری خود را در کنار جان لنون جرج هریسون و رینگو استار شروع کرد و به طور رسمی از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۰ عضو گروه بود.

او خالق زیباترین عاشقانه به نام دیروز بود که ملودی این آهنگ را در خواب شنیده بود ترانه دیروز هفت میلیون بار از رادیوی آمریکا پخش شد و این آهنگ به طور تقریبی سه هزار بار در دنیا توسط موزیسین های مختلف اجرا شد. بعد از فروپاشی بیتل ها مک کارتنی به همراه همسر خود لیندا گروه وینگز را تشکیل داد. گرچه موفقیت گروه بیتلز تکرار نشد اما شهرت بسیاری را برای مک کارتنی به وجود آورد. در کنار فعالیت شخصی مک کارتنی او دست به همکاری با موزسین های دیگر هم زد از جمله مایکل جکسون که دو آهنگ استودیویی به همراه پل در استودیو جرج مارتین تهیه کننده و رهبر ارکستر بیتلز اجرا شد .
از مشخصه های بارز موسیقی مک کارتنی آهنگسازی بسیار ساده و پر احساس اوست که روی ساده ترین آکوردها بهترین ملودی را می سازد. در کنسرت های مشترک با بسیاری از موزیسین ها وگروه های مختلف همکاری کرد از جمله در کنسرتی در سال ۱۹۸۶ به همراه فردی مرکوری مارک نافلر…ظاهر شد.
پل مک کارتنی بعد از بیتلز حدود بیست و دو آلبوم منتشر کرد. او دنبال هیچ سبک و سیاق خاصی نبود و تمام فرم های موسیقی را تجربه کرد. در آهنگهای او جز کانتری راک و حتی موسیقی کلاسیک شنیده می شود او در سال ۲۰۱۳ آلبومی در سبک جز اجرا کرد به همراه دیانا کرال و جان پیزارلی و استیو واندر .پل در تمام مراسم های گرمی به صورت افتخاری شرکت می کند .او همواره قهرمان لیورپول است و در شهر خودش کنسرت های خود را برپا می کند پل با داشتن هفتاد و سه سال سن هنوز هم مشغول ضبط آلبوم های موسیقی خود است.