نشست خبری نخستین فستیوال موسیقی “بارانا” شب دوشنبه با حضور اساتید بنام موسیقی ایران شامل شهرداد روحانی، لوریس چکناوریان، کیخسرو پورناظری، هوشنگ کامکار و… آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه محک، در محوطه باز کاخ نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری کاوه گرایلی سخنگو و عضو شورای هنری اولین دوره از رویداد شب‌های موسیقی “بارانا”، گفت: این فستیوال به شکل کاملاً حرفه‌ای و البته در بخش خصوصی برگزار خواهد شد و این می‌تواند زمینه را برای برگزار فستیوال‌هایی از این قبیل باز کند. ما در این برنامه از هنرمندان طراز اول کشور و گونه‌های مختلف موسیقی که همگی جزو بهترین‌ها هستند بهره برده‌ایم.

وی افزود: هریک از هنرمندان شرکت‌کننده از نسل‌های مختلف بوده و تنوع در آثار آن‌ها به شکلی است که این جشنواره محدود به نوع خاصی از موسیقی نمی‌شود. امیدوارم بعد از برگزاری این رویداد در کاخ نیاوران تهران بتوانیم در بیستون کرمانشاه نیز این اجراها را برای علاقه‌مندان موسیقی داشته باشیم. از نظر ما اجرا در مکان‌های تاریخی، قدم مثبتی است که امیدوارم استمرار پیدا کند و بتواند انگیزه خوبی برای ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی در رویدادهای موسیقی شود.

آرزویم برآورده شد

در ادامه نشست هوشنگ کامکار درباره حضورش در این برنامه گفت: برگزاری چنین فستیوالی به شکل حرفه‌ای آن اتفاق مهمی است که باید فال نیک گرفت. امیدوارم برگزاری چنین برنامه‌هایی با کیفیتی در بخش خصوصی تداوم بیشتری داشته باشد.

وی افزود: از طرف دیگر خیلی خوشحالم که بعد از این همه سال به آرزویم رسیدم و هنرمندان در کنار کارهای خود به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز رسیدگی و توجه می‌کنند.

او ادامه داد: اجرای ما از دو قسمت تشکیل شده که قسمت اول اجرای آثار فارسی با همراهی ارسلان و پشنگ کامکار است و بخش دوم هم آثار ساخته خودمان به زبان کردی است. ما در این برنامه دو نوازنده مهمان که از شاگردان اردشیر هستند را خواهیم داشت. همچنین تک‌نوازی‌هایی نیز در کنسرت وجود خواهد داشت.

خوشحالم هنرمندان دلشان برای هنر می‌تپد

کیخسرو پورناظری هم درباره این برنامه گفت: خیلی خوشحالم که در کنار جوانان حضور خواهیم داشت و قرار است روی صحنه برویم. بیشتر از این بابت خوشحالم که هنرمندانی در این برنامه حضور دارند که بیش از هر چیز دلشان برای هنر این مملکت می‌تپد.

وی افزود: در این کنسرت تک‌نوازی بنده با ابیاتی از مولانا خواهد بود و بعد هم‌نوازی‌ها با دیگر اعضای گروه همراه با سازهای کوبه‌ای را خواهیم داشت. چند قطعه بی‌کلام نیز در این برنامه اجرا خواهیم کرد. ضمن آنکه قطعه جدیدی برای این برنامه آماده کرده‌ایم.

آثار خودم را اجرا می‌کنم

شهرداد روحانی نیز گفت: من در این برنامه قطعات خودم را همراه با پیانو و یک گروه زهی به سرپرستی امیر باورچی در کنار یک گروه پنج نفره از نوازندگان و هنرمندی نازلی بخشایش در حوزه چندنوازی و همچنین سازهای کوبه‌ای با هنرمندی صابر جعفری و آرش اسلامی اجرا می‌کنم. بسیار خوشحالم که برای اولین بار در فضای باز این کار را انجام می‌دهم و بابت این موضوع بسیار هیجان دارم چرا که اجرای موسیقی در کاخ نیاوران تهران برای هموطنانم فضای جدیدی است که دوست دارم آن را تجربه کنم.

طرح توسعه‌ای جدید برای محک

آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه محک نیز در این نشست خبری گفت: هنرمندان حرکت‌های زیادی را برای مؤسسه محک انجام داده‌اند و حالا اینکه یک هلدینگ صنعتی وارد یک جریان هنری شده، می‌تواند سرمنشأ خدمات بیشتری در معرفی هر چه بهتر مؤسسه محک به مردم باشد.

او ادامه داد: مؤسسه محک در طرح توسعه بیمارستانی خود به زودی از یک محل جدید در کنار بیمارستان فعلی بهره‌برداری خواهد کرد. در این مجموعه یک سالن آمفی‌تئاتر طراحی شده که ظرفیتی حدود ۶۰۰ نفر دارد و ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی‌هایی را برای استفاده بهتر و بیشتر از این مکان فرهنگی برای فعالیت‌های هنرمندان داشته باشیم.

این یک کار خیر است

آرین کشیشی نوازنده گروه کامنت هم گفت: پیش از هر چیز خیلی خوشحالم در این برنامه که یک کار خیر است سهمم هستیم و همچنین اینکه در کنار دیگر اساتید نیز حضور داریم. ما در این برنامه اجرای خودمان به اضافه اجرای مشترک با گروه “داماهی” را خواهیم داشت.

رضا کولقانی یکی از اعضای گروه داماهی هم گفت: برای گروه ما باعث افتخار است که در کنار استادان مسلم و بزرگ موسیقی مانند لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی یا کیخسرو پورناظری حضور داریم. ما در این کنسرت قطعه “مردن مردونه” که شعری از ابراهیم منصفی دارد مشترک اجرا خواهیم کرد.

امید نعمتی خواننده گروه پالت هم درباره حضورشان گفت: بدون شک همه اعضای گروه کامنت شاگردان اساتید شرکت‌کننده در این فستیوال هستند که برای ما باعث افتخار است که در کنار آن‌ها به اجرای برنامه می‌پردازیم. آرزوی بنده و گروه پالت تداوم برگزاری فستیوال موسیقی “بارانا” است.

مهم‌ترین درمان برای هر بیماری موسیقی و هنر است

لوریس چکناوریان دیگر هنرمند شرکت‌کننده در این مراسم گفت: من پیش از این سابقه همکاری و اجرا برای محک را داشته‌ام.خیلی خوشحالم باز هم افتخار این همکاری را پیدا کرده‌ام.

وی افزود: به اعتقاد شخصی من مهم‌ترین درمان برای هر بیماری موسیقی و هنر است.

این بزرگان نه نیازی به کنسرت و نه نیازی به نام دارند

تهمورس پورناظری یکی دیگر از مسئولان برگزاری نخستین فستیوال موسیقی “بارانا” در پایان این نشست خبری گفت: این آرزوی کودکی من بوده که بتوانم چنین هنرمندان بزرگی را در کنار هم ببینم. البته شاید به لحاظ برنامه‌ریزی انجام‌شده، فضای مختصری برای حضور هنرمندان بزرگ موسیقی این سرزمین فراهم آمده باشد، اما با وزن و چگالی که در محتوای این برنامه‌ها می‌بینیم، به این باور می‌رسم که فضای مورد نظر در بالاترین شکل ممکن برگزار می‌شود. به هر حال این بزرگان نه نیازی به کنسرت و نه نیازی به نام دارند اما مطمئنم در کنار هم قرار گرفتن این عزیزان و هنرمندان جوان دیگر، امید و دلگرمی فراوانی است که می‌تواند به تداوم فستیوال کمک کند.

وی افزود: من، سهراب پورناظری و گروهی که این فستیوال را برگزار می‌کند، هدفی جز استمرار آن ندارم. من بسیار خوشحالم که بعد از سالیان سال که آسمان را از موسیقی گرفتند، دوباره می‌توانیم زیر آسمان به اجرای موسیقی بپردازیم.

نخستین فستیوال موسیقی “بارانا” از بیستم تا بیست و نهم مردادماه در کاخ نیاوران تهران با حضور گروه‌ها و هنرمندان صاحب‌نام موسیقی کشورمان میزبان علاقه‌مندان موسیقی است. پیش از این قرار بود کاخ گلستان تهران میزبان این رویداد موسیقایی بخش خصوصی باشد که با اعلام ستاد برگزاری فستیوال به کاخ نیاوران تهران منتقل شد.

 عکاس: سمیرا سلیمانی
 منبع: هنر آنلاین
[Not a valid template]