مراسم رونمایی از کتاب دف نوازان اثر محمد طریقت در خانه موسیقی برگزار شد.

سادات افضلی در ابتدای این مراسم در خصوص کتاب محمد طریقت گفت: محمد طریقت با شنیدن اصوات زیبا و به کمک سازشان آن ها را به مامنتقل کردند، این کتاب حقیقت  سایه ها است که ریتم در آن عنصر مهمی است. طوفان نوح را فقط محمد طریقت بر پا کرد،چرا که ۴ سال وقت خود را برای این کتاب گذاشتند،این استعداد وهنر را به او تبریک می گویم.

در ادامه این مراسم وارطان ساهاکیان طی سخنانی خاطر نشان کرد: ریتم پایه های موسیقی است ،در قرون وسطی ریتم نداشتیم ،موسیقی کلیسایی وجود داشت که به صورت ردیف آوازی بود،ریتم براساس نیاز پیش رفته است .

وی افزود: محمد طریقت به جز موسیقی اخلاق مدار هم هست، قطعا این کارها برای نسل آینده می ماند،این کارها منفعت بازاری ندارد ،اگر امروز خانه موسیقی از طریقت استقبال می کند به این دلیل است که این اثر فرهنگی است.

بعد از این سخنان  بداهه نوازی دف توسط یکی از شاگردان محمد طریقت  اجرا شد.

در ادامه مراسم عبدالله طریقت پدر محمد طریقت پشت تریبون قرار گرفت و گفت: انشالله زحمات محمد و سه فرزند دیگرم به نتیجه برسد ،امروز دوست داشتم پسرم علی طریقت هم‌در این مکان حضور داشت ولی درگیر ارکستر موج نو بود.

 

حمید رضا نوربخش در بخش دیگر مراسم با اشاره به جشنواره موسیقی فجر گفت: این روزها ،روزهای برگزاری جشنواره بود ،خوشبختانه امسال دربخش های مختلف جشنواره پر شوری داشتیم،در مقطع تاریخی خاصی هم قرار گرفتیم ،حادثه ساختمان پلاسکو درد ناک ترین اتفاقی بود که شاهد آن بودیم و هنوز هم ادامه دارد ،جا دارد که از آتشنشانان تقدیر کنیم وبرای بازماندگان طلب صبر کنیم. امیدوارم مسئولین به این مسئله بیشتر بیاندیشند ،ما این حادثه را تسلیت می گوییم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشحالم امروز در خانه موسیقی شاهد اتفاق خوبی هستیم ، امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگی باشیم.

مدیر عامل خانه موسیقی در ادامه افزود: حرکت های فرهنگی در کشور حمایت نمی شود ،از سوی رسانه ملی ورسانه های دیگر این موضوع به شدت دیده می شود،اگر آمار بگیریم موسیقی چند درصد سهم رسانه ها را در برمی گیرد ،بنابراین هنرمندان ما باید با چنگ و دندان از این هویت حمایت کنند.

 

ما به عنوان خانه موسیقی از نهاد های زیر ربط این انتظار را داریم که به این مسئله بیاندیشند . اقتصاد موسیقی ما کم فروغ شده است.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود از  دانلود غیر قانونی آثار انتقاد کرد و کم شدن آموزشگاههای موسیقی وکم کار شدن بزرگان این عرصه سخن گفت.

در ادامه شما را به دبدن تصاویر این مراسم از نگاه دوربین عادل میثاقی نیا دعوت می نماییم.

[Not a valid template]