فعالیت حرفه ایی رو از چه سالی شروع کردین؟
من از بچه گی عاشق ساز بودم. فکر می کنم ۳سالگی بود که پدرم برای تولدم یک گروه ارمنی رو دعوت کرده بودن که من خیلی جذب ساز زدنشون شدم و اصلا از جام تکون نخوردم چون خیلی جذابیت داشت. بعد از اون اولین باری که با ساز آشنا شدم و ساز زدم ۱۳سالگی بود؛ یک استاد ایتالیایی داشتم که موسیقی رو به من آموزش دادند. در واقع من تو آلمان درس خوندم.۸B4A6580

رشته تحصیلیتون چی بود؟
من تحصیلات دانشگاهی نداشتم. موسیقی رو هم تئوری و هم عملی آموزش دیدم ولی هرگز به دانشگاه نرفتم.

اولین باری که به عنوان نوازنده شروع به کار کردید چه زمانی بود؟
اولین بار تو مدرسه زنگ موسیقی نوازندگی کردم البته خارج از ایران بودم اون زمان؛ با بچه های مدرسه ۳قطعه رو تمرین می کردیم و اولین باری بود که با گروه به عنوان نوازنده کار می کردم.

بعد از اون چطور شد که نوازندگی تو زندگی شما ادامه دار شد؟
خب اون موقع اصلا به حرفه ایی شدن فکر نمی کردم. فقط عشق ساز بودم و دوست داشتم یادبگیرم. حمایت پدر و مادرم خیلی مهم بود و همیشه پشتم بودن. وقتی وارد دبیرستان شدم با بچه ها یک گروه تشکیل دادیم و اجرا های زیادی داشتیم. البته من درامز نمیزدم و اون زمان ساز من پرکاشن بود. اجرا های متفاوتی داشتیم. ۱۸سالم بود که برگشتم ایران اون موقع موسیقی ممنوع بود که ما به صورت دورهمی با بچه ها کار می کردیم.

چی شد که به گروه آریان رسیدین؟۸B4A6571
گروه آریان جزو اولین گروه ها بود که شروع به کار کرد. من آخرین عضو بودم که به گروه پیوستم یعنی گروه کامل بود و فقط درامر نداشت. آشنایی من با آریان اینجوری بود که قرار بود درباره ی یک برنامه راک صحبت کنیم و خونه پیام صالحی دور هم جمع شدیم که اتفاقا اون پروژه اصلا به جایی نرسید اما باعث شد با پیام آشنا بشم و حتی اون زمان اولین اجرای آریان مجوز درامز نداشت و من فقط به عنوان همراه با گروه به اجرا رفتم اما نوازندگی نکردم این اجرا در سالن حرکت یا ایوان شمس بود. بعد از اون ما همیشه تمرین داشتیم و سر اجرا های بعدی من هم باهاشون به عنوان نوازنده درامز همراه بودم.

چطور شد که این همکاری این همه سال ادامه داشت؟
ما با بچه ها خیلی همدلی داشتیم. ما تو اون سال ها زیاد سفر می رفتیم برای اجرا و توو سفر آدم خیلی بیشتر و بهتر همدیگرو می شناسه ما یه جور خانواده شده بودیم. دست به دست هم می دادیم و بهترین برنامه هارو اجرا می کردیم.

به غیر از آریان با هیچ گروه دیگه ایی نبودید؟
چرا بودم. من با خواننده های زیادی فعالیت داشتم. مثلا روزبه نعمت اللهی، حمید حامی، نیما مسیحا، بنیامین بهادری و…

از چه زمانی به کار تدریس موسیقی رسیدید؟۸B4A6628
تدریس رو از خیلی سال پیش انجام می دادم اما کار اجرایی اولولیت بیشتری داشت. مدتی با گروه ” کوک ” کار می کردم. سبک گروه ” کوک ” رو بیشتر دوست داشتم و سلیقه ی من راک بوده از اول . در حال حاضر با گروه ” کارینو ” هستم و سبک لاتین رو خیلی دوست دارم. از زمانی که کارهای اجرای کمتر شد بیشتر تونستم به سمت تدریس برم و ادامه بدم.

گروه آریان یکی از بهترین و قوی ترین گروه های موسیقی بود، برگ برنده این گروه چی بود؟
به شخصه فکر می کنم آریان از دل براومده بود و به دل می شست. شعر و موسیقی خیلی خوب انتخاب شده بود. بچه ها جوان و با انرژی بودن و با جون و دل کار می کردن. آریان هیچ وقت تو تلوزیون و رادیو پخش نشد. اما مردم لطف داشتن و دهن به دهن اسم آریان پخش می شد. ما رکورد ۱۵ سانس اجرا رو داشتیم. ما سختی های زیادی داشتیم همه فکر می کردن فقط شادی و لذت بوده برای ما اما اینطور نبود و ما سختی های زیادی داشتیم.

و در حال حاضر؟

مشغول تدریسم

پس یعنی شما با این همه تجربه رفتین سمت پرورش استعداد ؟۸B4A6614

بله، میشه گفت. اما موسیقی از سال ها پیش خیلی به روز شده و من در حال حاضر دارم بخشی از این هنر رو به روز می کنم. مهمان هایی که از خارج از کشور دعوت کردم و میان اینجا کلاس برگزار می کنن یا ورک شاپ میزارن.

آیا این کلاس و ورک شاپ ها ادامه دار هست ؟
بله قطعا ادامه دار هست. خیلی جاها خارج از ایران اصلا فکر نمی کنن ایران درامرهای خوب داره و درامز یا پرکاشن انقدر تو ایران پیشرفت کرده. و وقتی از خارج از ایران میان می بینن خیلی استقبال می کنن و جذب میشن. خوشبختانه تونستیم یک تصویر خوب از موسیقی ایران نشونشون بدیم.

حرف آخر ؟
فکر می کنم بهترین اتفاقی که می تونه برای موسیقی بیوفته شایسته سالاری هست. هر کسی که شایسته اس بره روی صحنه و برای مردم بنوازه. در همه ی دنیا باید اینطور باشه.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”6721″]

دانلود با کیفیت