مراسم رونمایی از آلبوم شهرام امیری خواننده پاپ  با نام «کوچه دلواپسی» برگزار شد. این مراسم عصر روز شنبه ۱۶ بهمن در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب تهران با حضور جمعی از خوانندگان، هنرمندان چیره دست معرق کار و دوستداران این خواننده برگزار شد.
اجرای برنامه بر عهده «امیر پیرنهان»، شاعر و ترانه سرای جوان بود. جمعی از عوامل آلبوم همچون «کامران همت پور» مدیر موسسه آوای حنانه (ناشر)، «امیر هوشنگ شاهرخی» (آهنگساز، تنظیم کننده)، «کیارش حسن زاده» مدیر موسسه آوای مهر میهن (مرکز پخش)، «حسین متولیان» (ترانه سرا) و شهرام امیری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
در ابتدای مراسم تیزر آلبوم برای حاضرین به نمایش درآمد و پس از آن همت پور درباره آلبوم و خواننده آن صحبت کرد. او گفت: «۲۰ سال است که شهرام امیری را میشناسم. او از دوستان قدیمی مرحوم ناصر عبدالهی و نیز از هنرمندان چیره دست هنر معرق کاری است.»
در ادامه شاهرخی، آهنگساز این آلبوم توضیحاتی برای حاضرین ارائه داد. او اظهار داشت: «امروزه کارها فست فودی شده است ولی ما برای هر ترانه سناریو می نوشتیم و از دوستان شاعر می خواستیم این سناریو را پیاده کنند. بر روی کارم تعصب ندارم و همه انتقادات را با جان و دل می پذیرم. برای این آلبوم تاریخ انقضا قائل نیستم. در روند کار سالم بودن آلبوم و صحیح بودن سبک شعرها برای ما اهمیت فراوان داشت. در کارهای شهرام امیری نوعی نجابت حس می شود که از شخصیت وی سرچشمه گرفته است.»
پس از توضیحات شاهرخی، شهرام امیری خواننده آلبوم از روند تهیه آن صحبت کرد. او در ابتدای حرفهایش از سه همکار خود در این آلبوم یاد کرد که جان خود را از دست داده بودند. امیر حیدر پور، سیامک رفیعی (نوازنده گیتار آلبوم) و ناصر عبدالهی. امیری تفکر و مکتب موسیقی خود را الهام گرفته از مرحوم ناصر عبدالهی خواند و ترانه «ای وای دلم» را به روح این خواننده فقید تقدیم کرد. وی گفت: «عبدالجبار کاکایی ترانه یادته را در هفتمین روز درگذشت ناصر سرود و از من خواست تا آن را اجرا کنم.»
امیری در ادامه سخنانش افزود: «از شروع تهیه اولین ترانه تا انتشار آلبوم فاصله زمانی افتاده اما کار از زمان خود جلوتر بوده و کهنه نشده است. من متولد ۱۳۴۷ هستم. دوست دارم ترانه های با حساب و کتاب بخوانم و فقط برای فروش اینکار را انجام نداده ام. دنبال این بوده ام که اثری پایدار منتشر کنم. بنابراین بیشتر شعر انتخاب کرده ام تا ترانه.»
او در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد سبک کلی آلبوم، آن را به دلیل استفاده از نواهای مختلف ایرانی، عربی، ترکی و اروپایی «تلفیقی» خواند. در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد علت انتشار دیرهنگام آلبوم، دلایلی چون ضبط اولیه آلبوم به صورت مونو توسط یک صدابردار نابلد، مشکلات مالی، زمان مورد نیاز برای میکس و مستر و تغییر سبک موسیقی را برشمرد.
امیری درباره روند کاری خود در آینده نیز توضیحاتی ارائه داد. او گفت: «کارهایم را از این به بعد به صورت تک تراک ارائه خواهم داد و به سمت اجراهای زنده و کنسرت خواهم رفت.»
متولیان ترانه سرای شش آهنگ این آلبوم، آخرین سخنران این رونمایی بود. وی اظهار داشت: «سلیقه ها روز به روز تغییر می کنند ولی کارهای مصرفی همیشگی نیستند. کارهای مرحوم واروژان را نسل دهه هفتاد و هشتاد هم گوش می کنند زیرا می دانند این موسیقی شخصیت دارد. ما هم دنبال آثار پایدار هستیم.»
در پایان برنامه کلیپی از پشت صحنه ضبط این آلبوم نمایش داده شد و امیری دو ترانه «رسم یاری» و «ای وای دلم» را به صورت زنده برای حاضرین اجرا کرد که با تشویق حاضرین همراه بود. امیری در پایان از زحمات بی دریغ مادر و همسرش قدردانی کرد.
هومن سزاوار (خواننده)، محمد اخوت (مدیر سایت موسیقی گنجا)، علی سرشار (خواننده)، محمد علی متولیان (استاد نقاشی)، امید الله کویی (خواننده)، فاطمه مرادی (بازیگر تاتر)، محمدرضا حبیبی (ترانه سرا)، سعید غلامی (خواننده)، علی عطایی (خواننده)، بهناز حکیم (نوازنده)، عارف محمدی (خواننده)، سعیدی (از مدیران برج میلاد)، مهتاب رخصتی (شاعر و ترانه سرا)، مهدی جمشیدیان (صداگذار سینما)، امین مرزبان (شاعر و مجری)، جمعی از اساتید صنایع دستی و مادر، همسر و دختر شهرام امیری مهمانان ویژه این رونمایی را تشکیل می دادند.
تهیه کنندگی مراسم رونمایی از آلبوم «کوچه دلواپسی» را شرکت «ساکار راستین» به مدیریت سعید ناظم برعهده داشت.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر این مراسم از نگاه دوربین عادل میثاقی نیا دعوت می نماییم.

[Not a valid template]