در پی خبر درگذشت «حبیب محبیان» خواننده فقید موسیقی پاپ کشور، صبح امروز زمان و مکان دفن وی نیز مشخص شد.

علی‌رغم اخبار متعدد مبنی بر تشییع و دفن پیکر این خواننده در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تهران، طبق آخرین گزارشت پیکر این هنرمند روز شنبه  ۲۲ خردادماه ساعت۱۵از محل زندگی‌اش در روستای نیاسته از توابع کتالم واقع در شهرستان رامسر به سمت امامزاده محمد(ع) تشییع و در همان امامزاده نیز به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش «سایت موسیقی تحلیلی نواک» و به نقل از “خبرگزاری مهر”؛ داریوش قانع رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته پیکر مرحوم حبیب محبیان روز شنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۵ از منزل این هنرمند در روستای نیاسته از توابع کتالم واقع در شهرستان رامسر به سمت امامزاده محمد(ع) تشییع و در همین محل به خاک سپرده خواهد شد.

پیش‌ازاین حجت جمشید پور مدیر برنامه‌های مرحوم حبیب محبیان اعلام کرده بود که خانواده وی در تلاشند که مراسم تشییع پیکر این هنرمند از تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا انجام پذیرد.

همچنین خانه موسیقی نیز در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برگزاری مراسم تشییع از تالار وحدت شده بود.۵۹۳۷۹۹_۳۳۵

“موسیقی ما” درباره این موضوع نوشت:

یکی از مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار «موسیقی ما» در خصوص اتفاق تلخ روز جمعه و برنامه‌ریزی برای انجام مراسم تشییع زنده‌یاد «حبیب محبیان» گفت: «پس از اعلام خبر فوت ایشان، همکاران ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر همراه با معاون محترم فرماندار رامسر و جمعی از مسئولین محلی برای عرض تسلیت و انجام کمک احتمالی به محل زندگی ایشان رفتند. ازآنجاکه مرحوم محبیان رامسر را به‌عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده بود و در آنجا احساس آرامش می‌کرد، جمعی از هنرمندان بومی خواستار خاک‌سپاری آن هنرمند فقید در همان روستا شدند. ازاین‌رو بر اساس مذاکرات صورت گرفته با خانواده ایشان، قرار شد پیکر زنده‌یاد محبیان در روستای محل زندگی ایشان تشییع و دفن شود. پیش‌تر در موردی مشابه پیکر مرحوم «منوچهر ستوده» نیز در همان شهر محل زندگی‌شان (سلمان شهر) به شکل باشکوهی تشییع و دفن شده بود.»

این هنرمند فقید صبح روز گذشته به علت ایست قلبی در سن ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ناهید همسر حبیب در گفتگوی خود با خبرنگاران رسانه، گفت: صبح جمعه حوالی ساعت ۹ پس از مراجعه به محوطه باز ویلا ایشان را در حالت سیاه و کبود بر روی زمین دیده‌ام و فوراً با اورژانس تماس گرفتم. پس از رسیدن اورژانس و انجام معاینات، فوت را گزارش کردند و علت را ایست قلبی  تشخیص دادند. ایشان سابقه بیماری و مشکل قلبی داشتند و اقدامات احیا نیز مؤثر نبود. با توجه به تشخص پزشکان اورژانس حبیب قبل از رسیدن پزشکان فوت کرده بود و انتقال وی به بیمارستان صرفاً جهت تأیید فوت بوده است.

زکریا اشک پور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران تصریح کرد: پس از اعلام مأموریت بلافاصله، همکاران به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه وی فاقد هرگونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود.

حبیب محبیان از سال ۸۸ به وطن بازگشته بود و در روستای نیاسته از توابع کتالم واقع در شهرستان رامسر با همسر خود زندگی می‌کرد. او در ۱۸ مهرماه سال ۹۴، با حضور در سومین جشن سالیانه موسیقی ما، برای نخستین بار پس از انقلاب در یک برنامه رسمی حضور پیدا کرد. موسیقی ما درباره سخنرانی حبیب در آن مراسم نوشت: «اول‌ازهمه بگویم که من بدون گیتارم فلج هستم و تا جایی که یادم می‌آید تابه‌حال بدون گیتار روی هیچ صحنه‌ای نرفته بودم.بسیار خوشحالم که از تریبون نام من را صدا زدند و در کنار سایر هنرمندان می‌توانم دقایقی را همراه شما باشم.من خوشحالم که هستم، گرچه لیاقت ندارم در صف جلو صندلی‌ها بنشینم، اما همین‌که برای اولین بار بعد از شش سال سکوت، می‌توانم با شما صحبت کنم خوشحالم. فقط می‌گویم الهی موفق باشید و هیچ‌وقت خدا را فراموش نکنید.