خواندن تیتراژ برای هر خواننده‌ای می‌تواند محاسن و معایبی داشته باشد. البته اکثر خوانندگان خواندن آن را به نخواندن ترجیح می‌دهند. تصور کنید یک قطعه دست‌کم روزی یک‌بار در گوش شما زمزمه شود؛ اگر طرفدار فضا و سبک آن باشد قطعاً پس از ۲الی ۳ بار شنیدن به‌طور ناخودآگاه با آن همخوانی می‌کنید یا حداقل به واژه‌ها یا ریتم آن فکر می‌کنید. اگر هم علاقه‌ای به خواننده یا سبکش نداشته باشید آن را نادیده خواهید گرفت بااین‌وجود که به‌عنوان یک مخاطب عام آن را شنیده‌اید و این اتفاق معمولاً برای تیتراژهای تلویزیونی بیشتر رخ می‌دهد. تیتراژمعمولا به دودسته از خوانندگان واگذار می‌شود. دسته اول خوانندگان شناخته‌شده هستند و طبعاً هواداران خود رادارند و دسته دوم خوانندگان تازه‌وارد هستند که این اتفاق می‌تواند یک فرصت طلایی برای آنان باشد. ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اغلب باحال و هوای خاصی مهمان لحظات معنوی مردم می‌شود و مردم نیز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و درنهایت یک اثر موسیقیایی ماندگار می‌شود. در بین برنامه‌های ماه رمضان برنامه ماه‌عسل و جشن رمضان مخاطبان زیادی دارند. عوامل باهوش برنامه ماه‌عسل، تاکنون با انتخاب درست و دقیق خود در خصوص انتخاب خواننده و تیتراژ اثرات ماندگاری از خوانندگانی چون، مهدی یراحی، محسن یگانه، مهدی یغمایی، فرزاد فرزین، مرتضی پاشایی و…. را بجا گذاشته‌اند. پس از گذشت چند سال، هواداران در کنسرت‌ها از خواندگان این تیتراژها قطعه «ماه‌عسل» را درخواست می‌کنند. البته به‌غیراز این برنامه، تیتراژهای موفق دیگری را از خوانندگانی نظیر محمد علیزاده شنیده‌ایم.Untitled

امسال در ماراتن تیتراژهای ماه رمضان، نام خوانندگان مطرح به چشم می‌خورد. تنها پس از پخش یک قسمت از ویژه‌برنامه‌ها سرعت دانلود و پخش این قطعات در فضای مجازی شدت گرفت.

تیتراژ ابتدایی برنامه ماه‌عسل۹۵ با عنوان «هر چی تو بخوای» با صدای «محسن یگانه» از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت که ملودی این قطعه توسط محسن یگانه ساخته‌شده و مهیار رضوان به‌عنوان تنظیم‌کننده همکاری کرده است. میکس و مستر توسط آرش پاکزاد انجام‌شده و ترانه این اثر نیز توسط روزبه بمانی سروده شده است. همچنین تیتراژ پایانی این برنامه تیتراژ قطعه‌ای با عنوان «بهشت» اثری از «گروه موسیقی کاکو بند» می‌باشد که کار ساخت ملودی و تنظیم این قطعه بر عهده خود گروه کاکو بند بوده است.

مجموعه تلویزیونی «برادر» با صدای «محمد علیزاده» هر شب از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود که ملودی این کار توسط «محمد علیزاده و میلاد ترابی» ساخته‌شده.  ترانه این کار توسط مهرزاد امیرخانی سروده شده و معین راهبر به‌عنوان تنظیم‌کننده و آرش پاکزاد میکس این کار را انجام داده است.

قرعه تیتراژ «برنامه جشن رمضان ۹۵» به نام «حسین توکلی» خورده است.  قطعه «منو ببخش» تیتراژ این برنامه است که هر شب از شبکه پنج  به روی آنتن می‌رود. ملودی این قطعه توسط حسین توکلی ساخته‌شده است. معین راهبر تنظیم‌کننده و ترانه این اثر نیز توسط مریم ذاکری سروده شده است.

تیتراژ ابتدایی «برنامه شهر باران۹۵» با صدای شهاب رمضان از شبکه یک پخش می‌شود. حامد برادران به‌عنوان تنظیم‌کننده و وحید پویان ساخت ملودی کار جشن رمضان را به عهده داشته و ترانه این کار توسط احمد امیر خلیلی سروده شده است. تیتراژ پایانی این برنامه نیز با صدای، بهروز صفاریان شنیده شد.  ملودی و تنظیم این قطعه توسط بهروز صفاریان انجام‌شده است. ترانه این کار توسط احمد امیر خلیلی سروده شده و فرشاد حسامی هم کار میکس و مسترینگ این قطعه را به عهده داشت.

محمدرضا مقدم تیتراژ «برنامه شب‌های شیدایی» را خوانده و البته  آهنگساز این قطعه نیز خود مقدم بوده است. همچنین فرشاد عنایتی به‌عنوان تنظیم‌کننده همکاری داشته و افشین کریمی ترانه‌سرا و تهیه‌کننده این قطعه است.

حجت اشرف زاده، خواننده قطعه محبوب «ماه و ماهی» این بار خواننده  تیتراژ برنامه «عقیق» بوده و قطعه‌ای با همین نام را به آهنگسازی و تنظیم مجتبی حبیبی و ترانه‌ای از عالیه محرابی خوانده است.