استاد حمید سبزواری درگذشت

استاد حمید سبزواری شاعر معاصر و ملقب به پدر شعر انقلاب سحرگاه امروز شنبه در سن ٩١ سالگی دریکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست.

مرحوم سبزواری برای انقلاب شعرهای زیادی را سروده بود. از آثار ایشان می‌توان به سرود درد، سرود سپیده، سرودی دیگر، تو عاشقانه سفر کن و بانگ جرس اشاره کرد. شعر معروف «خمینی ای امام» نیز از دیگر آثار این هنرمند می‌باشد که در زمان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران سروده شده و تاکنون مانا و ماندگار بوده است.۲۰۸۵۷۶_۱۷۳

او نیز برای انقلاب شعارهای زیادی را ساخته که ازجمله آن‌ها می‌توان به «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «خمینی‌ای امام» و «الله‌اکبر خمینی رهبر» اشاره کرد.

به گزارش سایت موسیقی «نواک»؛ علت فوت استاد سبزواری  کهولت سن و بیماری بوده است. گفتنی است، ایشان در وصیتشان خواسته‌اند تا در خانه قدیمی‌شان در شهر سبزوار دفن شوند. پسر مرحوم  سبزواری در خصوص اجرای این وصیت، با مسئولان سبزوار وارد گفتگو شده است.

سایت «نواک» این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و جامعه هنری تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.