ابوالفضل سمایی از ۱۱ سال قبل خوانندگی را به صورت حرفه ای آغاز کرده و اولین آهنگ رسمی او به نام”تو بودی”در سال ۸۳ منتشر شده است. آلبوم جدید وی “با تو حالم خوبه” نام دارد و در ده قطعه عرضه می شود.

یه بیوگرافی از خودتون بگید.

به نام خدا،من ابوالفضل سمایی متولد سی ام دی ماه یکی از سالهای خدا هستم که از ۱۱ سال قبل خوانندگی رو به صورت حرفه ای آغاز کردم و اولین آهنگ رسمی من به نام”تو بودی”در سال ۸۳ منتشر شد.IMG_3508

من از همان آغاز فعالیت شروع به یادگیری موسیقی کردم و نزد اساتیدی همچون زنده یاد محمد نوری، مرتضی شفیعی و مرتضی سرآبادانی آموزش دیدم.نوازندگی با سازهای کوبه ای رو هم یاد گرفتم و در کنار اون کم کم به فراگیری گیتار پرداختم.

بعد از گذراندن دوره های آهنگسازی شروع به فعالیت در زمینه موسیقی فیلم کردم و موسیقی فیلمهایی چون : هفت گذر، اینجا دلتنگی نیست، بی تو، میان دو هیچ و … را هم انجام دادم.

 

آلبوم رو معرفی می کنید؟

بله حتما.

اسم آلبوم “با تو حالم خوبه ” هست که شامل ۱۰ قطعه موسیقیست.در ساخت این آلبوم نهایت سعی شده تا همه نوع سلیقه ای در نظر گرفته بشه و قطعات شامل ریتم آرام، کوبه ای، ۶ و ۸ و ترنس و … میباشد.

این آلبوم از سال ۹۰ استارت خورد و برای اخذ مجوز و مراحل نهایی سال ۹۲ تسلیم دفتر موسیقی ارشاد شد و خدا رو شکر امسال (۹۴) مشکلات آلبوم حل شد و انشاالله زمستان وارد بازار خواهد شد.

در زمینه ترانه های این آلبوم دوستان سید محمد کاظمی، مریم اسدی، نادیا گرجی، مجتبی مصری و محبوبه نهاوندی با من همکاری داشتند.

در زمینه ملودی هم افتخار همکاری با ساناز کریمی، رامین بیباک، امین قباد، حسن خانعلی و مجتبی مصری رو داشتم.

همچنین در تنظیم قطعات هم زحمت بر عهده محمد فتاحی، پویان اعتصامی و رامین بیباک بود.

IMG_3546

برای این آلبوم برگ برنده هم گذاشتین؟!

ببینید، من برای این آلبوم زمان تعیین نکردم و زمان ساخت آلبوم طوری کار شد که مخاطب های اون مختص به همون سال و سلیقه خاص اون زمان نباشند، بلکه طوری تنظیم شد که بتونه مخاطب خودشو توی چند سال آینده هم داشته باشه.

خودتون به این واقف هستید آلبومی که ۱۰ آهنگ داشته باشه اگر ۲ یا ۳ آهنگ اون هم به اصطلاح گل کنه یعنی آلبوم موفقی بوده. قطعا منم از این قاعده مستثنی نیستم و برای شنیده شدن آلبوم تلاش زیادی کردم. امید زیادی هم بهش دارم و امیدوارم زحماتی که برای شنیده شدن این آلبوم کشیدم به نتیجه برسه.

 

از سرودی که برای تیم ملی والیبال ساختی بگو

یکی از دوستان من به نام هادی انبار دار به من پیشنهاد داد که همچین سرودی بسازم. منم به کمک دو تا از دوستان عزیزم شروع به ساختن همزمان موسیقی کردیم، چون قطعه ای در خور شان قهرمانان کشور قرار بود ساخته بشه و وقت زیادی هم نداشتیم بنابراین هم ترانه رو روی ملودی و هم ملودی رو ترانه انجام دادیم و به صورت موازی کار انجام شد.ترانه این کارو حمیدرضا نظری و تنظیم اون رو آرش احمدی انجام دادند.ملودی این کار هم ساخته خودمه.این سرود در لیگ جهانی والیبال در سالهای ۹۲ و ۹۳ در سالن ۱۲۰۰۰ نفری آزادی اجرا شد و با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

نام این کار”سروقامتان آریایی” است و تلاش می کنم که انشاالله برای المپیک ۲۰۱۶ از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش بشه.

IMG_3531

شما که در فضای مجازی کار می کردین چی شد که به فکر مجوز گرفتن افتادین؟

باید بگم من از ابتدای فعالیتم هیچگونه کاری خارج از عرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام ندادم. موسیقی اینترنتی انجام دادم چون از فضای کار و بازار موسیقی عقب نیفتم تا زمانی که مجوز به صورت رسمی نگرفتم. تمام کارهایی که از بنده منتشر شده همه مجوز دفتر موسیقی داشت. من به شخصه دوست دارم مجاز کار کنم و روی اصول و قاعده و قانون کشورم ایران کنسرت بذارم و همیشه خواستم کارنامه ام پاک و بدون وجود حتی یه مشکل باشه.

گرچه توی این ۱۱ سال که از عمر فعالیتم میگذره هم میتونستم با شبکه های ماهواره ای کار کنم و هم میتونستم برای پیشرفت بهتر با تهیه کننده های خارج از ایران کار کنم. بذارید خیالتون رو راحت کنم، من عاشق ایرانم و تا آخرین لحظه عمر هنریم برای ایران و ایرانی از احساسم و از وجودم کار خواهم ساخت.

 

برنامتون برای آینده چیه؟

به امیدخدا آلبوم زمستان امسال منتشر میشه و بعد از اون هم شروع به کنسرت گذاشتن خواهم کرد.کنسرت رسمیم رو از یکی از سالنهای کوچک در تهران آغاز خواهم کرد و اینجا جا داره از گروهم به نام ” انگیزه ” تشکر کنم، از :

محمد فتاحی رهبر ارکسترIMG_3511

شهرام نادری نوازنده درام

حمید صادق پور نوازنده گیتارباس

امیر تهرانی نوازنده گیتار کلاسیک

فرید نوری زاده نوازنده گیتار الکتریک

جواد شهریاری نوازنده پرکاشن تشکر کنم و امیدوارم گروه “انگیزه” انگیزه ای باشه برای هر روز بهتر شدن.

تشکر خیلی ویژه از مسعود دهقان که خیلی به من محبت کرد

 

نظر شما راجع به سایت های غیر مجاز و شبکه های ماهواره ای چیه ?

خدمت شما عرض کنم ،من از ابتدای شروع فعالیت موسیقایی خودم سعی کردم تو چهار چوب قوانین کشورم و تابع قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کنم .
من با همه پیشنهاد هایی که برای همکاری با شبکه های ماهواره ای و سایت های غیر مجاز داشته ام اما هیچ همکاری نداشتم و نخواهم داشت .
من از طریق دوستان مطلع شدم که سایت رادیو جوان آهنگ های بنده رو گذاشتن رو سایتشون خیلی بده که بدون اجازه صاحب اثر اهنگشو میذارن .
من فعالیت خودم و با این سایت ها تکذیب میکنم و همین جا اعلام میکنم و درخواست میکنم که آهنگ های بنده رو از سایتشون بردارند .

جدیدترین کارتون کی منتشر میشه ?
جدیدترین قطعه ای که از من منتشر خواهد شد …پاییزنام دارد که ترانه ای از زهرا خلیلی و تنظیم آرش احمدی و ملودی خودم است .
نوازنده گیتار الکتریک این کار امیر تهرانی و نوازنده گیتار باس آن حمید صادق پور هستند ..

و حرف آخر ؟

از خانواده ام که با صبر و شکیبایی حمایتم کردند تشکر میکنم.

از عوامل آلبوم با تو حالم خوبه کمال تشکر رو دارم که به من افتخار همکاری دادند.

از آقای علیرضا بیطرف مدیر برنامه هام سپاسگزارم که با محبت کنارم بود و در نهایت آلبوم “با تو حالم خوبه ” تقدیمی من است به روح برادرم حمیدرضا … و این به هیچ مانده از تو خواندنی

شد …

و تشکر از سایت خوب و وزین شما …سپاس

در ادامه میتوانید آهنگ گریه نکردم را از نواک گوش کنید.