برگزاری تمامی اجراهای صحنه‌ای پیشِ رو در مازندران لغو شد.

در پی شهادت ۱۳ پاسدار مازندرانی در فاجعه «خان طومان» سوریه، «احد جاودانی» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، با ارسال نامه‌ای به روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دستور لغو کنسرت‌هایی که بنا بود در مازندران برگزار شوند را صادر کرد.

در نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به روسای این اداره در شهرستان‌ها چنین آمده است:ershad2

«با تأسف و اندوه فراوان، اطلاع یافتیم که دست تروریست‌های تکفیری داعش به خون جمعی دیگر از جوانان غیور این مرزبوم آغشته شد و استان ولایت‌مدار مازندران را در غمی دیگر فرو برد. به همین مناسبت، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به آحاد هم‌استانی‌های داغ‌دار و آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده‌های این کبوتران عاشق و سبک‌بال، از امروز تا اطلاع ثانوی، اجراهای صحنه‌ای موسیقی شامل کنسرت‌ها و برنامه‌های ارگانی و همچنین جُنگ‌های ترکیبی و… لغو خواهد بود. از این رو شایسته است در اسرع وقت به شرکت‌ها و مؤسسات فرهنگی-هنری و تمام متقاضیان برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، در این زمینه اطلاع‌رسانی شود. شرایط برگزاری برنامه‌های لغو شده متعاقباً اعلام خواهد شد.»

کنسرت پرواز همای و مستان در ساری (۲۳ اردیبهشت)، کنسرت مهدی احمدوند در بهشهر (۲۴ اردیبهشت) و کنسرت گروه چارتار در چالوس (۳۰ اردیبهشت)، از جمله برنامه‌هایی هستند که مطابق این دستورالعمل ملغی محسوب می‌شوند.

 

منبع: موسیقی ما