آلبوم موسیقی کرال آکاپلا پلی فنیک “کارآوا” به آهنگسازی مسعود نکویی و با صدای گروه کر مهروطن به عنوان نخستین آلبوم موسیقی در این حوزه در ایران منتشر شد.
آواهای کار وتلاش ، نغمه های زندگی و پویندگی بر سرشاخه های مشاغل و حرفه های قدیم ایران زمین ، بیانگر روحیات شاد و پرنشاط و حماسی ساکنان این سرزمین و گویای همت مردمانی سخت کوش و تلاشگر بوده است. احیا و بازسازی این نغمه ها که به همراه مشاغل و حرفه هایشان منسوخ شده اند و گاهی بصورت نمادین از آنها یاد می شود با شیوه ای نوین و با نقشهایی آوازی می تواند نام و یاد کارآواها را زنده نگه دارد و برای نسلهای آتی به یادگار بگذارد. شیوه آکاپلای پلی فنیک بصورت کنترپوانتیک و هارمونیک که در جهان بسیار شناخته شده و مورد اقبال جهانیان است با قابلیت امکان به نمایش درآوردن همزمان نقشها و بدون استفاده از ساز و تنها با حنجره و مکانیسم آوازی انسان می تواند این آواها و نواها را در یک قطعه موسیقی به گوش مخاطب برساند و با کار رفتارهای مربوط به همان بصورت اکت و حرکت ، نحوه انجام آن بخش از مشاغل را نیز به نمایش بگذارد. بدیهی است که این آثار نخستین آثار کرال آکاپلا پلی فنیک از کارآواهای ایران هستند که ” کارآوا۱” نخستین آلبوم از این سبک می باشد.
مسعود نکوئی شاعر و آهنگساز و رهبر گروه مهروطن اذعان نمود که در آینده ای نزدیک بیش از ۴۰۰ شغل باستانی ایران نیز با نام همین مجموعه ها و با شماره های متفاوت توسط اینجانب و مجموعه نسل مهر منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه جوانان و کودکان ایرانی مشاغل قدیم و اصیل ایران را از نزدیک مشاهده نکرده اند و این مشاغل در حال انزوا هستند و حتی نام آنها نیز رو به فراموشی است ، این مجموعه ها می تواند از فراموشی هویت و فرهنگ کار در ایران جلوگیری کند و یاد آنها را با شیوه ای علمی و موزیکال زنده نگه دارد تا با طبع شنیداری موزیکال نسل جدید نیز همخوانی داشته باشد. شنونده این آثار می تواند به تفکیک صداها فنون هر شغل را یاد بگیرد و حرکت آن را نیز انجام دهد و حتی به گونه ای است که بعنوان بازیهای محلی از آن در محافل خانوادگی و دوستانه استفاده نماید و از شادی و شادابی آنها لذت ببرد.
قابل ذکر است آثار منتشر شده از این گروه و موسسه شامل ۱۰ آلبوم موسیقی و ۱۲ کتاب پارتیتور آثار می باشد و این گروه در چندین فستیوال معتبر موسیقی بین المللی افتخار کسب نموده است و فرهنگ موسیقی هویتی ایرانی را به جهان صادر نموده است. برای شنیدن اثر جدید مسعود نکویی  به نام «کارآوا» می توانید از سایت نواک گوش کیند.