امیر سینکی آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ کشورمان که در تیرماه امسال اعلام کرده بود قصد دارد قطعه‌ای را روی قله دماوند ضبط و منتشر کند، چندی پیش به این وعده ی خود جامه ی عمل پوشاند.
سینکی پیشتر گفته بود: برای ثبت این پروژه دو سال است مشغول تمرین بوده‌ام. برای اجرای این قطعه که «خطه آزادگان» نام دارد، مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون کوهنوردی اخذ کرده‌ام.
این هنرمند که در اواخر سال ۱۳۹۴ موفق به ثبت رکورد جهانی تولید موسیقی پاپ در تالار رودکی به نفع کودکان مبتلا به سرطان شده بود، پروژه «خطه آزادگان» را به عنوان دومین رکورد جهانی خود ثبت نمود.
این خواننده با صعود به بلندترین قله خاورمیانه، قطعه «خطه آزادگان» را ضبط کرد. او درباره این اقدام ورزشی-هنری گفت: «شکر خداوند متعال، صعود به بام ایران در یکی از سخت‌ترین شرایط جوی با حمل تجهیزات صدابرداری و صرفاً با تیم سه نفره صورت پذیرفت و قطعه «ایران خطه ی آزادگان» توسط من روی قله دماوند به صورت زنده اجرا و ضبط شد و مفتخر به دریافت گوهینامه (IRC) در دو رکورد جهانی به همین مضامین شدم.
سینکی همچنین گفت: «طی این صعود، پرچم مجمع محترم صنف ناشران موسیقی و آثار شنیداری، پرچم یا حسین (ع) و پرچم تیم کوهنوردی آماج هنر در ارتفاعات و قله دماوند به اهتزار در آمد که مایه افتخار من است. شاید اغراق نباشد اگر بگویم کمی تا از دست دادن جانمان فاصله داشتیم که لطف خداوند متعال و دعای عزیزان حامی و ناجی ما شد. این افتخار را به کسانی تقدیم می‌کنم که در اندیشه تغییر در «منِ» معمولی خودشان به سمت تعالی هستند.
نواک برای این هنرمند عزیز کشورمان آرزوی موفقیت می کند. شما می توانید آثار ایشان را در نواک از آدرس زیر دنبال کنید:

https://navaak.com/artist/570e454906c382e162a3a277