سازها برای حیوانات بی پناه به صدا درآمدند
نواک _ «سروش یعقوبی» خواننده پاپ، ۲۰ مرداد ماه جاری در «ایوان شمس» تهران و با شعار «حمایت از حیوانات» بر روی صحنه رفت.
برای اولین بار در کشور، موسیقی به داد حیوانات بی پناه رسید و عواید کنسرت ۲۰ مرداد سروش یعقوبی به سازمان های حمایت از حیوانات بی پناه اختصاص داده شد. این اقدام تحسین برانگیز در سالن ایوان شمس تهران، در یک سانس و با شعار «دستان من پناهگاه تو» صورت گرفت.
یعقوبی درباره روند و حال و هوای این اجرا اظهار داشت:
“ابتدا قرار بود این کنسرت در روز ۲۳ تیرماه برگزار شود ولی به دلیل طی مراحل اخذ مجوز و این که برای اولین بار کنسرتی با این هدف اجرا می شود، تصمیم گرفتیم که برنامه را در تاریخ ۲۰ مرداد برگزار کنیم.”
وی در مورد نحوه استقبال مخاطبان از این کنسرت توضیح داد:
“کنسرت با استقبال خیلی خوبی برگزار شد. یک نقاهتگاه (با مدیریت خانم مریم صانعی) و یک موسسه خیریه حیوانات (با مدیریت آقای سامان گلناری) در این کنسرت حضور داشتند. این عزیزان استقبال شایانی از برنامه به عمل آوردند و برای این اجرا تلاش بسیاری کردند. خدا رو شکر مردم هم خیلی استقبال کردند. انتظار این سطح از استقبال را نداشتیم. مردم در تماس با شرکت برگزارکننده در مورد تاریخ و زمان سانس بعدی کسب اطلاع می کردند.”
این خواننده علت اختصاص یک سانس برای این کنسرت را مشکل اطلاع رسانی اعلام کرد. طبق اظهارات یعقوبی، اطلاع رسانی این کنسرت فقط یک هفته قبل از اجرا بوده است.
خواننده آلبوم «صحنه» در این اجرا، ترانه های «مدعی»، «نبض»، «فقط باش»، «غریبه»، «رویای من»، «نگو نه»، «فانوس»، «عشق»، «لحظه»، «تصویر شب»، «پرسه گرد»، «خوبی»، «لجبازی» و «ایران» را اجرا کرد. از این ترانه ها دو قطعه به صورت «آنپلاگد» اجرا شد که هدف آن درد دل بین انسان های حمایتگر و حیوانات نیازمند حامی بود. حاضرین در سالن از اجرای ترانه های آنپلاگد استقبال فراوانی کردند.
مجید قدیانی (رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد)، ایلرای عدمی (گیتار الکتریک)، ماکان فرجی (گیتار باس)، بهزاد بهروزی (گیتار کلاسیک)، فرشاد رشیدی نژاد (ویولن)، فراز مظفری (پرکاشن)، فاضل نعمت الهی (درام)، محمد حسینی (ساکسفون) و سیامک حسن خانی (کیبورد) سروش یعقوبی را در این اجرا همراهی کردند.
او در مصاحبه ای گفته بود که قصد دارد پس از کنسرت تهران، در استان های مازندران و گیلان هم بر روی صحنه برود و فرهنگ حمایت از حیوانات بی پناه را در این استان ها ترویج کند. یعقوبی حضور گونه‌های بیشتری از جانوران در شمال ایران را از دلایل این انتخاب عنوان کرده است.
این خواننده و عوامل برگزارکننده کنسرت معتقد هستند که موسیقی به ساختن فرهنگ حمایت از حیوانات بی پناه و بی سرپرست در نسل‌های آینده کمک می‌کند. اگر نسل آینده به حال خود رها شوند، ضربه‌ به حیوانات و محیط زیست ادامه خواهد یافت.

[Not a valid template]