آخرین شب کنسرت ناگفته ها، دیشب در فضای باز برج میلاد برگزارشد و شهرام و حافظ ناظری یکی از بهترین کنسرت های موسیقی ایرانی را تقدیم طرفدارانشان کردند.

این کنسرت به همت مؤسسه آوای صوت هنر و طی ۹ شب در فضای باز محوطه برج میلاد برگزار شد و می توان آن را جزو بهترین اتفاقات موسیقی ایرانی برشمرد.

در ابتدای برنامه شهرام ناظری سلام و احوالپرسی گرمی با مردم داشت و از حضور بی سابقه مردم در این سری کنسرت ها سپاسگزاری بسیاری کرد. وی تنها دلیل فعالیت هایش را عشق به ایران و مردم آن می دانست و گلایه ی زیادی نسبت به پخش بدون مجوز آثارش در تلویزیون و رادیو داشت. به اعتقاد شهرام ناظری، مهم ترین موفقیت یک هنرمند در به دست آوردن دل مردم و همراهی آنان بود و وی توصیف این احساس با کلمات را غیر قابل بیان دانست.

برنامه با نواختن ویولون آغاز شد و از همان ابتدا، این گروه موسیقی بی نظیر توانستند سکوت معناداری را در فضا حکم فرما کنند. شهرام ناظری با آواز دلنشین، آهنگ «من که حیران ز ملاقات توام» را اجرا و در ادامه با همراهی حافظ ناظری به اجرای «مرا می بینی و هردم زیادت می کنی دردم»، «عشق از اول سرکش و خونی بود»، «بالا بدم» و قطعات اصلی آلبوم ناگفته پرداختند. گفتنی است در حین اجرا، با وجود حضور ۴۰۰۰ مخاطب در محوطه، صدایی جز صدای خوانندگان به گوش نمی رسید و این موضوعی بود که باعث خوشحالی ناظری ها می شد. در ادامه برنامه، بداهه نوازی و بداهه خوانی «نی نامه مولانا»، به زیبایی اجرا شد و نورپردازی حرفه ای در محوطه، به این اجراها زیبایی دوچندانی می بخشید. حافظ و شهرام ناظری، قطعه «آب حیات عشق را در رگ ما روانه کن» را با همراهی بسیار دلنشینی اجرا کردند که می توان این اجرا را اوج برنامه تلقی کرد.

رؤیا نونهالی یکی از بسیار هنرمندانی بود که در اجرای کنسرت ناگفته حضور داشت و توسط شهرام ناظری معرفی شد. در اواخر برنامه، حافظ ناظری به رسم خود، آغاز به سلام و خوش آمدگویی به حضار شد و توضیحاتی در مورد ناگفته، سبک موسیقی آن و فیلم جهانی ناگفته که قرار است ساخته شود، به مردم ارائه کرد. وی این کنسرت را تلفیقی از ۴ نوع فرهنگ موسیقی ملی، سنتی، کلاسیک و اُپرا دانست و از زحمات بسیار زیادی که برای آن کشیده شده بود سخن گفت. حافظ ناظری در میان سخنانش به نقش بسیار مهم یک هنرمند در انتقال فرهنگ یک ملت به مردم دنیا پرداخت و اثر «ناگفته» و فیلم آن را قدمی بزرگ در این مسیر دانست. وی نیز از استقبال بی نظیر مردم از کنسرت ناگفته تشکر کرد و ناراحتی خود را از پایان این دوره کنسرت های ایران، با بغض خود به حضار نشان داد.

عکس های سید سعید حسنی نسب از این اجرا

[Not a valid template]