gun-violence

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حدود ۲۰۰ موزیسین و نقش آفرین مهم حوزه موسیقی، با امضای نامه‌ای سرگشاده به کنگره امریکا خواستار تغییر قوانین در زمینه اسلحه شدند. این نامه که در سایت  Billboard منتشر شده است، بیانیه‌ خشم و اعتراض موجود نسبت به تیراندازی‌ها و کشتارها در امریکا از جمله تیراندازی های اورلاندو است.

در پی تراژدی تیراندازی های اخیر، به ویژه تیراندازی های تروریستی در کلوب شبانه اورلاندو و کنسرت کریستینا گریم در ۱۱ ژوئن در همان شهر، تلاش ها برای اعمال قوانین سفت و سخت‌تر و تصویب لایحه در زمینه کنترل حمل اسلحه با جدیت بیشتری از سر گرفته شده است. دموکرات ها با تحصن در مجلس خواستار رای  مثبت کنگره در زمینه کنترل حمل اسلحه و خریدوفروش آن شدند. دنیای موسیقی نیز به نوبه خود با این تحصن همنوا شد: «Billboard و تمام کسانی که این نامه را امضا کرده‌اند، از شما _ افرادی که نماینده ما هستید _ می‌خواهند راه‌هایی را که جان بسیاری از طرفداران موسیقی و ما را تهدید می‌کند، مسدود کنید».

بسیاری از هنرمندان، موزیسینها و افراد متخصص حوزه موسیقی نیز در نامه ای سرگشاده خطاب به کنگره حمایت خود را اعلام کردند و خواستار سیاست دقیق تر در زمینه کنترل اسلحه شدند که می تواند از چنین فجایعی و دسترسی آسان افراد در به دست آوردن اسلحه جلوگیری کند. موزیسین‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون موسیقی از جمله تام یورک، پیرل جم، پل مک کارتنی آن را امضا کردند. Rock n’roll Hall of Famer، بلک هارتز و Runaways اولین گروههای موسیقی بودند که نامه را امضا کردند.

در این نامه موسیقی جشنی دسته‌جمعی خوانده شده که در کنسرت‌ها و غیره حضور دارد، «اما این آیین زندگی نیز مانند دیگر تجربه های روزمره زندگی مثل رفتن به مدرسه، کلیسا و دفتر کار به علت خشونت‌های ناشی از حمل اسلحه مورد تهدید قرار گرفته است». این نامه پشتیبانی و حمایت قاطع هنرمندان را در سراسر امریکا دریافت کرده است.

 

 

*عکس‌ از سایت Billboard