«من یه خواننده م» نام آلبوم جدید اوست؛ سال گذشته رکورد خاص و پُر افتخاری را به نام خود به ثبت جهانی رساند. نه تنها خواننده و آهنگساز، بلکه مدیر و موسس شرکت فرهنگی و هنری آماج هنر، نیز است؛ و با هنرمندان بی شماری همکاری کرده است. گپ و گفت صمیمانه با امیر سینکی، به همراه عکس های اختصاصی…

خودتون رو معرفی کنید؟

من امیر سینکی یک موزیسین و مدیر یک موسسه فرهنگی هنری بنام آماج هنرهستم؛ ۲۵ ساله که موسیقی کار می‌کنم. حدود ۱۲ ساله که کاملاً حرفه‌ای به تولید موسیقی مشغولم. شاگرد ۲۰۱۶۰۴۱۱-IMG_9865استادان خیلی بزرگ ایران بودم ازجمله آقای استاد مرحوم  نوری و خیلی اساتید دیگه؛ ما کارمون تهیه و تولید و نشر و پخش آثار صوتی هست. آلبوم دومم بنام “من یه خوانندم”چهار خرداد ۹۵ روانه بازار موسیقی شد. من متأهل و صاحب دو فرزند هستم. سی‌وسه‌ساله هستم و چون به موسیقی علاقه‌مند بودم از سن ۸ سالگی تا الآن کارکردم. بی‌نام موندم، چون بیشتر در پشت پرده ی تولید بودم تا صرفا یک خواننده؛ اما از آلبوم ” من یه خواننده‌ام” به بعد به‌شدت دنبال نام بودم و خواهم بود  چون خیلی تو فشار بودم و مشکلات زیادی داشتم. ما تونستیم خودمون رو یه جوری حفظ کنیم که سمت چیزی نریم که برامون دردسرساز بشه. وقتی کسی بخواهد یه شرکت رو تأسیس کنه که در رابطه با نشر موسیقی باشه؛ بسیار کار سختی هست. من پارسال رکورددار موسیقی جهان شدم و در تالار رودکی توانستم در یک روز یک آلبوم جمع‌آوری کنم و این کار بسیار ویژه و خاص بود و نتیجشو به کودکان مبتلا به سرطان تقدیم کردم . امسال هم میخوام رو قله دماوند قطعه ضبط کنم.

 

درباره مجموعه تون توضیح بدین؟

ما یک موسسه هستیم به اسم موسسه آماج، این موسسه تخصصش صدابرداری و هم تهیه و تولید و تکثیر آثار صوتی؛ من هم فنی هستم و هم مدیرعامل هستم. ما تو موسسه مون افرادی روداریم که خیلی مهم هست حضورشون، خانم لیدا اسماعیلی که ایشون خیلی تلاش کردن برای ما و ازشون تشکر می‌کنم. یه اتفاق خوب در موسیقی ایران داره میافته، کمپانی‌های نشر در حال تشکیل صنف نشر هستند که به‌شدت به موسیقی کشور کمک خواهد کرد؛ من به‌تازگی به این افراد پیوستم که یک گروه را درست کردن که قرار هست واقعاً به نشر کمک بشه. ما میخوایم جلوی مافیای نشر رو بگیریم و باهاشون مقابله کنیم. ما یکی از پرکارترین مؤسسات کشور بودیم. با خواننده‌های زیادی کارکردیم. با دوستانی ازجمله ، فریدون آسرایی، حمید فولادی و با بیش از ۴۰ خواننده ی آلبوم اولی کارکردیم.

 

از کار موسیقی خودتون بگید؟۲۰۱۶۰۴۱۱-IMG_9870

من ۱۵ ساله کار تدریس هم انجام میدم. در این چند سال یکسری اتفاقات برای من افتاد. من دغدغه مالی داشتم. نتوانستم آثار خودم رو خیلی خوب ارائه کنم؛ اما تلاشم رو کردم. در این ۱۲ سال گذشته با صداوسیما کارکردم و آهنگساز رسمی سازمان شدم. نزدیک به سیصد ترانه مجاز کارکردم. خیلی خوب کارکردم اما باید براش تبلیغ بشه.

چند تک آهنگ در کارنامه هنری تون دارید؟

با خواننده‌ها که خیلی بوده؛ اما با صدای خودم حدود ۱۸ تگ آهنگ بوده.

 

درباره آلبوم دومتون توضیح بدین؟

آلبوم دوم من طی دو سال گذشته مجوز گرفته و بسته‌شده؛ ۸ قطعه داره و اسمش هست ” من یه خواننده‌ام” درد و دل خودم رو گفتم. بیشتر قطعات آهنگسازی و تنظیم خودم هست؛ آهنگسازان آقای بهادر ابراهیمی، امید سلیمانی و اشکان علی بیک؛ تنظیم‌کننده خودم و آقای شایان کریمی؛ ترانه‌سراها بهادر ابراهیمی، امید سلیمانی و داود حیدر زاده در این آلبوم حضور دارند. آقای پیام طونی، بابک یوسفی، میلاد ملکی، شایان کریمی، اشکان علی بیک نوازنده‌های این آلبوم هستند. این آلبوم دراستودیوی خودمون استودیو آماج ضبط و تولیدشده است.amir sinaki- mosahebe

 

تصمیم به برگزاری کنسرت دارید؟

بستگی به میزان شنونده‌ها داره؛ شاید با تعداد کم برگزار کنم اما تعداد زیاد واقعاً ریسک بالایی دارد .

 

درباره رکوردتون توضیح بدید؟

من چند وقت بود تصمیم داشتم یه کار بزرگ برای بچه‌های سرطانی و بچه‌های کار و البته به رخ کشیدن توانایی‌های خودم انجام بدهم من شهریور ماه ویدئویی ضبط کردم و در اینستاگرامم گذاشتم و گفتم که من تصمیم دارم رکورد بزنم تو دنیا و تا حالا کسی این کار رو نکرده بود. ما تونستیم نظر بنیاد روکی و تالار وحدت رو جلب کنیم. خیلی‌ها مخالفت کردند با من برای این کار؛ من نمیخوام ادعایی کنم اما خدا لطف کرده و به من این استعداد رو داده روز ۴ بهمن‌ماه اتفاق خیلی عجیبی افتاد؛ من در نه ساعت و بیست دقیقه تونستم این رکورد رو ضبط کنم  در حضور اساتید موسیقی و خیلی از دوستان این رکورد رو ثبت کردم اما اتفاق خوبی افتاد. این انگیزه رو به من داد که امسال هم این کار روبکنم اما به شکل دیگه ای. این آلبوم سوم من میشه که اواخر امسال منتشر میشه. آلبوم سوم من به نفع کودکان کار هست و صد درصد درامدش رو به اون ها  اختصاص میدهم.

 

از برنامه‌های آیندتون بگید؟

من ایدهام اینه که بتونیم راه رو برای تمام دوستان بازکنیم. من به‌ شدت دنبال نام هستم چون شهرت در این کار بسیار مهمه و اون موقع هست که ایده‌های خوبی رو پیاده می‌کنم.

حال موسیقی فعلی رو چه جوری می‌بینید؟

اصلاً خوب نیست. تا موقعی که مافیا وجود داره و این سیستم بسیار تلخ وجود داره؛ به‌هیچ‌عنوان موسیقی ایران پیشرفت نمی کنه. موسیقی یعنی هنر بیان احساس از طریق اصوات ؛ چرا باید یک جوان برای موسیقی هزینه کنه اما کارش شنیده نشه؟!

به لحن خواننده ایراد گرفتن، موسیقی ش فالش هم نبوده اما ایراد گرفتن! این اتفاق باعث میشه که اون فرد ناامید بشه و به سمت موسیقی غیرمجاز برود.

 

شما از چه راهی قرار به شهرت و اسم برسید؟۲۰۱۶۰۴۱۱-IMG_9871

اولین چیزی که من به همه دوستانم پیشنهاد می‌کنم این هست که از راه صداقت به هدفهاشون برسن؛ من میخوام واقعاً کارکنم و کار رو ارائه بدم. از این به بعد یه خورده شلوغ ‌بازی می‌کنم و هنرم رو به رخ می‌کشم.

 

حرف آخر:

همه باید از هنر و هنرمند حمایت کنیم. همه باید بدوند هنرمندها سختی می کشن؛ تا جایی که امکان داره هم به هم کمک کنیم.

 

مصاحبه و تنظیم: طهورا قجاوند

عکاس: علیرضا جعفری