ششانگ سوبرامینم از هندوستان آخرین کنسرت شب هفتم جشنواره موسیقی فجر را اجرا کرد. این نوازنده پرآوازه فلوت در کنسرت سهشنبهشب در همراهی با «پروپالی فلگون» و «سوبرامنیا ماریتا ماهالی» که به ترتیب نوازنده سازهای کوبهای و تنبور هستند به اجرای برنامه پرداخت.
به گزارش روابط عمومی سیویکمین جشنواره موسیقی فجر، او پیش از آنکه دست به کار موسیقی شود چند کلمه با مخاطبان (به زبان انگلیسی) صحبت کرد وگفت: من در ابتدا به تکنوازی میپردازم و بعدازآن دوستانم با من همراه خواهند شد.
در ادامه ششانگ نوازندگی خود را در فضای موسیقی هندی شروع کرد. گاهی از نتهای کششی استفاده کرد و البته بهطورکلی بر اساس آنچه از فلوت به شیوه هندی انتظار است کار خود را ادامه داد و بهخوبی از انگشتان خود استفاده میکرد و فضاسازی ممکن را نیز انجام میداد در ادامه او سازش را تغییر داد و در نتهای زیرتر به نوازندگی مشغول شد. در این بخش فرازوفرود کار او بیشتر شده بود و جملات انقطاع بیشتری داشتند. در عوض از آواهای بلند خبری نبود. کمکم پذوپتاب فلگون هم به او اضافه شد بهعنوان نوازندهای کوبهای ریتمها را واضحتر ارائه داد. کوبهای بر سرعت خود افزود و کمکم فلوت ششانگ هم تندتر و پیچیدهتر به صدا درآمد. این کار مخاطبان حاضر در سالن را سر شوق آورد و آنها این گروه سهنفره را بهشدت تشویق کردند. ششانگ و پلپون این جملات را تکرار کردند و بعد به شاخ و برگ دادن به آنها مشغول شدند. در ادامه ساز کوبهای برخلاف انتظار به فضاسازی برای فلوت مشغول شد و دو نوازنده برای یکدیگر فضا ایجاد کردند. ششنگ با ارائه ملودی پیچیده تبحر خود در نوازندگی در این شیوه از فلوت نوازی را ارائه داد و به تمام فضاهای موجود در ساز فلوت سرک کشید و تنبور را که از بخشی از اجرا به بعد با آنها همراه شده بود بیش از آنکه یک ساز ملودی باشد در مقام یک ساز ریتم دهنده به اجرای برنامه پرداخت.
درنهایت و پس از تشویق حاضران در سالن ششنگ گفت: «بسیار خوشحالم که در جمع شما بودم و ممنونم که به برنامه ما گوشدادهاید، من خوشحالم که در جشنواره هستم و امیدوارم بهزودی بتوانم دوباره در ایران حضورداشته باشم. من عاشق ایران هستم.»
این جملات پایانبخش اجرای نوازنده شناختهشده فلوت از هندوستان بود که در کارنامه خود سابقه نامزد شدن در جایزه گرمی را یدک میکشد.
نظری داده نشده است