در هفته گذشته سالار عقیلی و حواشی ایجاد شده برای او در صدر اخبار موسیقی کشور قرار دارد. اکنون و بعد از آن حواشی‌ها و اتفاقاتی که در هفته گذشته برای سالار عقیلی رخ داد، آلبوم جدید سالار عقیلی به نام «قصه باران» صبح فردا منتشر خواهد شد.

آهنگسازی این آلبوم را «امین بیات» بر عهده دارد. آلبوم «صدای باران» با صدای سالار عقیلی صبح فردا دوشنبه ۱۲ بهمن ماه روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد تا سالار عقیلی بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای پر خبر و پر حاشیه شاهد انتشار جدیدترین اثر خود باشد.

آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را «امین بیات» بر عهده دارد و در این آلبوم اشعاری از حافظ، سعدی، مولانا، هوشنگ ابتهاج، علی احمدیان و الهام دیداریان خوانده می‌شود. در بخش‌هایی از آلبوم نیز تکنوازی ویلنسل و تار گنجانده شده است. ناشر آلبوم «قصه باران» نشر موسیقی کوک (به مدیریت رضا کریمی تبار) است و پخش این آلبوم هم از سوی پخش موسیقی «رها» که مدیریت آن را سپهر سعیدی به عهده دارد انجام می‌شود.

آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم، امین بیات در گفتگویی راجع به انتشار این آلبوم گفت: “در این آلبوم از آنسامبل کوچکی استفاده شده و ارکستر، ارکستر بزرگی نیست. در این آلبوم سازها با وسواس و دقت انتخاب شده‌اند و کاری متفاوت از لحاظ تنظیم و فضای کاری قرار است منتشر شود و این نهایت دغدغه ما در این اثر است.”

وی در ادامه افزود: “در آلبوم قصه باران سعی شده است تا با انتخاب سازها و نوع تنظیم، کمی فضا عوض شود و با تفکری جدی به مباحث موسیقایی پرداخته شود.”

بیات در ادامه در خصوص زمان آغاز پروسه تولید این آلبوم اظهار کرد: “پروسه تولید این آلبوم از سال ۹۲ کلید خورده است. سه ماه پیش نیز ضبط آن تمام شد. ضبط صدای آقای عقیلی نیز از آذر ۹۳ شروع شد و آلبوم به مرور تکمیل شد. مجوزهای آلبوم نیز در ماه‌های گذشته اخذ شد. اما اکنون انتشارش با اتفاقاتی که اخیرا برای آقای عقیلی رخ داده، مصادف شده که اصلا قابل پیش‌بینی نبود.”

بیات در ادامه درباره احتمال تأثیر فضای بوجود آمده درباره سالار عقیلی و بعضی از واکنش‌های ناخواسته از سوی رسانه‌ها و مسئولین درباره این آلبوم گفت: “اولین بار که این اتفاقات را راجع به آقای عقیلی شنیدم کمی نگران شدم. این آلبوم از مدت‌ها قبل انتشار آن مشخص شده بود و برنامه‌ریزی زیادی در خصوص این اثر انجام شده بود. مجوز انتشار این آلبوم از مدت‌ها قبل گرفته شده بود. به همین دلیل با مساعدتی هم که با ایشان شد مشکلی برای ما بوجود نیامد. انتشار آلبوم در روز دوشنبه قطعی است.”

لازم به ذکر است چند آلبوم دیگر نیز از سالار عقیلی در دست انتشار است که در آن‌ها آهنگسازانی مانند مازیار شاهی، پیمان سلطانی،نوید دهقان، کیوان ساکت و… فعالیت کرده‌اند.

photo_2016-02-01_00-19-54