نهم دی ماه نشست خبری آیهان در تالار وحدت تهران برگزار شد

این نشست با صحبت های یاشار آذر تاش و ابراز تسلیت برای درگذشت استاد ولی الله مومنی که از او به عنوان یار و یاور موسیقی آذربایجان و همچنین تشکر از اسپانسرشان شرکت جیرینگ آغاز شد. یاشار آذر تاش به متفاوت بودن و خاص بودن اجرای ۱۱ دی ماه نسبت به اسفند گذشته خبر داد و از اجرای حرکات فکلور آذربایجانی توسط کودکان خبر داد.

آذر تاش به تور کنسرتهایشان اشاره کرد که پس از تهران، بیست و پنجم دی ماه در سالن نژاد فلاح کرج و سپس در شهر ارومیه اجرا خواهند داشت و همچنین به برنامه هایشان برای اجرا در خارج از ایران اشاره کرد.
وی افزود این به معنای رقابت با رحیم شهریاری که سالهاست در این عرصه فعالیت می کند نیست و او را از پیشگامان موسیقی آذربایجان خواند.

آیهان خواننده گروه درباره رپرتوار برنامه توضیح داد که قرار است قطعاتی از آلبوم مارال به روی صحنه برود.و این آلبوم در فاصله زمانی میان اجرای تهران و کرج رونمایی خواهد شد. او هم به عدم رقابت با شهریاری اشاره کرد و به این اشاره کرد که هر کسی خواستار ترقی می باشد.

در انتها حجت مبذول به تنظیم متفاوت آثار اشاره کرد و گفت برای بروز تر شدن قطعات از افکت های الکترونیک استفاده کرده ایم و از آنجا که موسیقی آذربایجان همیشه یک موسیقی سنتی بوده است ما تلاشمان برای برداشتن قدم رو به جلو بوده است.

گروه ریحان این کنسرت و تفاوتهایش را وظیفه ای در قبال موسیقی می دانند.

عکس های این نشست را از نگاه دوربین رضا حاجوی می بینید.

[Not a valid template]