انتقاد علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی از تیتراژ سریال شهرزاد واکنش سینا سرلک همخوان این تیتراژ را به دنبال داشت.

علی قمصری در صفحه اینستا گرام خود متنی را منتشر کرد. شرح یادداشت :

«ایده هاى آرمانگرایانه اى که در لباس پوپولیسم، خودشان را براى جمعیت قابل دریافت مى کنند: به نظر من سریال شهرزاد با وجود داشتن ایده هایى جالب، رفته رفته پیچ و تاب هنرى‌اش را در سایه ى میل به از دست ندادن مخاطب، از دست مى دهد و برایم جالب است که عوامل سریال، با عوض کردن موسیقى تیتراژ فردین خلعتبرى با صداى چاوشى و ناله هاى سرلک، صادقانه، موسیقى را نیز با سقوط هنرى اثرشان هم سو کردند. البته به هیچ عنوان از اینکه تار موسیقى متن (و نه تیتراژ) را نواختم پشیمان نیستم و نوشته‌ام ارتباطى به حضور و عدم حضور تار ندارد.»

در پی انتشارنوشته، سینا سرلک که همراه با محسن چاوشی قطعه ” کجایی ” را خوانده است؛ واکنش تندی نشان داد و پستی را به شرح زیر منتشر کرد:

«جواب اینطور افراد را در صفحهٔ خودشان کوبنده بدهید، چون این‌ها هستند که با این نحوهٔ برخورد و قضاوتهای بیجا، مردم را از موسیقی اصیل دور کرده‌اند.» که همین متن کوتاه باعث شد خیل عظیمی از افراد مختلف به صفحه قمصری سرازیر شوند و انواع اقسام توهین‌ها را به «علی قمصری» در بخش کامنتها درج کنند، ناگفته نماند که سرلک پس از مدتی این پست را از روی صفحه اینستاگرامش حذف کرد.

قمصری پس از انتشار این پست سینا سرلک در صفحه ی شخصی اش نوشت:

هر هنرمندى در هر ژانرى براى من محترم است. من با محسن چاوشى اشتراکى چه در سبک و نگاه و چه در تعداد مخاطبین ندارم و برایش آرزوى موفقیت مى کنم. همگان هم مى دانند که من ترسى از کسى ندارم که مطلبى را نوشته و پاک کنم. چون در انتقادم بى ادبى وجود ندارد. اما در مورد آقاى سرلک، با توجه به اینکه نوشته ى من تنها درمورد ساختار کلى سریال بود و آداب نگارش در آن رعایت شده بود و اصولا در مورد چیزى نوشته بودم که نقشى هم در شکل گیرى‌اش داشته بودم، بسیار دلگیر هستم و اصلا پیش بینى نمى کردم که یک نقد ساده با دعوت ایشان به حمله مواجه شود، قویا اعلام مى کنم که از صداى ساز من در قسمتهاى بعدى این مجموعه نباید استفاده شود. من تنها به خاطر اعتماد به فردین سازم را بى چشمداشت مالى براى این موسیقى کوک کردم و بدون اینکه حس کنم، سازم نقش بزرگى در این سریال ایفا کرده، درخواست حذف این نواهاى نامانوس را از این سریال دارم. جالب است تا همین قسمت جدید سریال که نامم را خودشان براى اولین بار در پایان نوشتند، من هیچ کجا اعلام نکرده بودم که در آن نواخته‌ام.

این نوع حاشیه و موضع گیری اتفاقی است که بارها در فضای مجازی و بین افراد مختلف به وجود آمده است. انتقادی که با واکنش تند رو برو می شود و در این میان هوادارانی که شاید ناخواسته هیزم آتش را زیاد می کنند. اقشار مختلف ممکن است درگیر چنین حواشی باشند، اما قشر هنرمند به دلیل شهرت و شناخته شدن بین مردم شدت بیشتری را حس می کنند.

Mohsen-Chavoshi-535x550-415x260