شب یلدا در نواک؛ به سبک خواننده‌ها!
پایگاه خبری موسیقی «نواک» تاکنون مفتخر بوده تا گزارش‌های اختصاصی و اخبار بسیاری را در زمان‌های مختلف پوشش دهد. شب یلدا که از مراسم و سنت های باستانی و اصیل ایرانی محسوب می‌شود نیز در نواک و به همت عوامل تیم خبری و البته هنرنمایی هنرمندان حوزه موسیقی به‌طور ویژه ایی گزارش اختصاصی خود را به مخاطبان و همچنین اهالی رسانه تقدیم می‌کند.
شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه را مهیا و دورهم صرف می‌کنند. پس از صرف تناولات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است.

سایت «نواک» ضمن تشکر از همراهی و همدلی کاربران فهیم شب یلدا را تبریک عرض نموده و همچنین دعوت می‌کند تا حافظ خوانی دو تن از هنرمندان محبوب حوزه موسیقی «امید حجت» و «افشین سیاهپوش» را تماشا نمایید.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”14566″]

 

[jwplayer player=”1″ mediaid=”14568″]