سرپرست دفتر موسیقی، طی گفتگویی با روابط عمومی این دفتر، روند تفویض اختیار صدور مجوز اجرای صحنه ای را تشریح کرد.

· هفته گذشته خبری اعلام شد که صدور مجوز ها تا ظرفیت ۱۲۰۰ نفر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تفویض گردیده، بفرمائید در این خصوص طی این چند روز چه اقداماتی صورت گرفته است :

طی روزهای گذشته پس از بررسی درخواست ها و اعلام آمادگی برخی از استان ها، به آن دسته از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که آمار و اطلاعات سال جاری را به صورت مستمر و دقیق اعلام کرده بودند، طی نامه هایی اختیارات مزبور تفویض گردید .

· یعنی واگذاری این اختیار به ادارات کل استان ها منوط به ارسال گزارش عملکرد و آمار ماهیانه می باشد ؟

قطعا یکی از مواردی که امکان تفویض اختیار به استان ها را به وجود می آورد، ارسال گزارش عملکرد به صورت مستمر و دقیق به این دفتر می باشد همچنین برخورداری از فضای فیزیکی لازم و رعایت ضوابط دیگر در مورد اجراهای صحنه ای و توان مدیریت فضاهای فرهنگی_هنری در برپایی کنسرت ها، که خوشبختانه تعدادی از استان ها این بستر را تاکنون فراهم کرده اند .

· کدامیک از استان ها موارد ذکر شده و مورد تایید دفتر را فراهم کرده اند ؟

استقبال برخی از ادارات کل در روزهای نخستین پس از اعلام این موضوع و همچنین بررسی ماحصل گزارش های ارسال شده ، به اجرایی شدن این تصمیم انجامید که در این مسیر استان های مازندران ، البرز ، خراسان شمالی ، گیلان ، ایلام ، آذربایجان شرقی و همدان را می توان برشمرد .

· آیا شرایط برای بقیه استان ها هم به همین منوال خواهد بود ؟

در صورتی که هرکدام از ادارات کل استان ها اعلام آمادگی نمایند و ضوابط مربوطه را رعایت نموده و برای ارسال اطلاعات و آمارهای اجرای کنسرت ها به شکل دقیق عمل نمایند ، قطعا تفویض اختیار به آن استان ها هم اجرایی خواهد شد .

· چشم انداز جنابعالی از تفویض این گونه اختیارات چگونه است ؟

به نظر می رسد استقبال از این بخشنامه در آینده نزدیک ، شکوفایی فعالیت های حوزه موسیقی را در همه ی استان ها به همراه خواهد داشت .