گزارش مراسم رونمایی آلبوم جدید کاوه آفاق

میترا باقری-آلبوم جدید کاوه آفاق تحت عنوان «شال» با ترک قدیمی محبوب شال و تعدادی دیگر از ترک های قدیمی و جدید، ۱۲م تیرماه به بازار عرضه گشت. رونمایی و جشن امضای این آلبوم به تهیه کنندگی محمدحسین توتونچیان که دومین آلبوم کاوه آفاق پس از آلبوم با قرص ها میرقصد محسوب می شود، ۱۳ تیرماه در شهر کتاب ابن سینا و با استقبال گسترده هواداران برگزار گشت. کاوه آفاق به همراه آرمان مهربان، آندره خاچیکیان، شهاب آفاقی، مهرداد حامدی و آرمان تبریزیان از اعضای گروهش به استقبال طرفدارانی که ساعت ها در صف منتظر بودند، رفتند.
قطعات آلبوم به ترتیب شامل: شال، ملودی، باشگاه بازنده ها، امسال، تو (گلادیاتور)، غم بی پایان، پرانتز، دل، منجی و مرز مرده است. ترانه سرایی همگی این قطعات -به جز ترک پرانتز سروده ی علی توده فلاح- به عهده ی خود کاوه آفاق بوده است. به علاوه آهنگسازی تمامی قطعات آلبوم نیز بر عهده ی خود آفاق میباشد.
همچنین فریمن، هنرمندی که به تازگی مجوز خود را دریافت کرده است و از دوستان آفاق نیز می باشد، مهمان این برنامه بوده و دقایقی را در مراسم شرکت کرد.
شرکت پخش کننده این اثر موسسه هنر اول می باشدکه طی گفتگوی اختصاصی نواک با آقای مجید محسنی از مدیران این رسانه، در مورد پخش دیجیتال آلبوم و همکاری با سرویس های مختلف آنلاین و علت انحصار پوشش و پخش آلبوم از یک سرویس را جویا شدیم. آقای محسنی در جواب ابتدا از رابطه خوب و سابقه همکاری با نواک و تمایل به بسط و گسترش این همکاری صحبت کردند و سپس اضافه کردند انحصار پخش آثار به دلیل قرارداد کلی و مجموعه توافقات بیشتر با دیگر رسانه ها بوده است. در ادامه این سوال مطرح شد: همانطور که فروشگاه های متعددی در سطح کشور آثار را توزیع میکنند و منحصر به یک مجموعه نیست، رسانه های مجازی نیز می توانند در کنار یکدیگر با بسط و گسترش فروش و دانلود قانونی، شریان های دانلود غیرمجاز را محدود و به رعایت بیشتر کپی رایت آثار هنرمندان کمک کنند. در پاسخ ایشان آینده را روشن و این مباحث را قابل مذاکره و همیاری دانستند. از این رو نواک مذاکرات جدیدی را برای همکاری با موسسه هنر اول آغاز می کند که امیدواریم با حسن نظر مدیران این موسسه، به زودی آلبوم شال را با رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبین این اثر، در اختیار کاربران قرار دهیم.
در پرسشی دیگر به بحث توزیع غیرقانونی بر بستر اینترنت پرداختیم و این که میزان دانلود غیرقانونی نسبت به قبل چه تغییری داشته است که در پاسخ عنوان کردند به دلیل گستردگی فضای اینترنت و در دسترس بودن آثار، متاسفانه این میزان نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است و این مسئله به همراه کاهش استفاده مخاطبان از سی دی، باعث کاهش تیراژ آلبوم ها نسبت به گذشته شده است . این موضع در حالی است که تذکرات به مدیران سایت ها زیاد موثر واقع نمیگردد و به دلیل گستردگی آن نیازمند حمایت یک نهاد دولتی همانند وزارت ارشاد است که گویا این مسئله نیز آنطور که باید و شاید در دستور کار آنان قرار ندارد و تا زمانی که زیرساخت ها مهیا نشده است نمیتوان برخورد موثری با دانلودهای غیرمجاز انجام داد و تنها بحث حمایت هواداران از هنرمند محبوبشان نقطه قوت توزیع قانونی است که خوشبختانه در برخی سبک ها مانند همین سبک، بیشتر است.
آلبوم شال در شمایل کاملا سرخ منتشر شده است و این دقت نظر تا جزییات نیز ادامه داشته است؛ به گونه ای که حتی سی دی با رویه ی قرمز به جای رویه های نقره ای معمول عرضه شده است. بسیاری کاوه آفاق را با آهنگ شال بخاطر می آورند و بسیاری از طرفداران با این آهنگ هوادار او شده اند. به نظر می رسد با انتشار این آلبوم، در نهایت «شال» به آنچه که لیاقتش را داشت، رسید.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر این مراسم از نگاه دوربین میترا باقری دعوت می نماییم.

[Not a valid template]