تحریریه نواک – شایان شهسواری:

روز گذشته زمان وعده داده شده‌ی پالتی ها فرا رسید و کنسرت اختصاصی برای دانشجویان برگزار شد.

این برنامه که در تالار وحدت اجرا شد در یک سانس میزبان دانشجویانی بود که از ساعاتی قبل در مقابل گیشه‌ی تالار وحدت منتظر مانده بودند.

علی رغم اینکه دیگر فروش اینترنتی بلیت و عدم نیاز به مراجعه برای تهیه بلیت در میان مردم جا افتاده، ولی بلیت های این کنسرت تماماً بصورت فروشِ حضوری عرضه شد تا پس از مدت ها دوباره شاهد خیل عظیم جمعیت در صف فروش بلیت باشیم.

تالار وحدت از ساعات نزدیک به ظهر شاهد حضور دانشجویانی بود که برای خرید بلیت نوبت گرفته بودند. فروش بلیت از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر آغاز شد و با وجود کُندیِ سرعتِ فروش، تمام بلیت ها ظرف یک ساعت فروش رفت و پالت در صفحه اینستاگرام خود اتمام فروش بلیت را اطلاع داد. تعداد زیادی از دانشجویانی که ساعت ها در صف ایستاده بودند دست خالی به خانه بازگشتند و پالت با دیدن این صحنه، شفاهاً قول یک اجرای دیگر را برای دانشجویان داد.

کنسرت پالت در دو قسمت برگزار شد. بخش اول با آهنگ یادگار دوست آغاز شد و با ریتم شاد آهنگ، خستگی جمعیتی که ساعت ها روی پا ایستاده بودند را کم کرد. سپس در مابقی بخش اول آهنگ هایی آرام اجرا شد و سالن در سکوت به سر می برد.

امید نعمتی در ابتدای آهنگ قاصدک از میکروفون جدا شد و به خواندن آواز بدون ساز و میکروفون پرداخت.

این نوع آواز خوانی وی و دکور و طراحی صحنه‌ی خاص، روزهای اول کار پالتی ها را در خاطره ها زنده کرد که با اجرای موسیقی در تئاتر کار خود را شروع کرده بودند.

دکور هایی کاملاً به سبک تئاتر؛ اجرا در تالار وحدت که عمدتاً محل اجرای تئاتر بوده و نوع طراحی آن به طرزی مهندسی شده که بدون میکروفون صدا به تماشاچیان میرسد؛ حرکات و جابجایی های گوناگون؛ نورپردازی های حرفه ای تئاتر و همکاری و همراهی صحنه و نور با موسیقی، نشان از یک برنامه ریزی و اجرای جانبی حرفه ای عوامل تئاتر را برای این کنسرت داشت.

امید نعمتی به نمایندگی از پالت در میان برنامه خاطراتی از دوران تحصیل خود و گروهش نقل کرد و در ادامه اعلام کرد درآمد حاصل از کنسرت پالت به شورای کتاب کودک تقدیم می شود تا برای تسهیل در ادامه ی تحصیل کودکان مناطق محروم، کمکی کرده باشند. وی آهنگ آخر اجرایشان را به رئیس شورای کتاب کودک که در بستر بیماری به سر می برد تقدیم کرد و برایش آرزوی بهبودی کرد.

از دیگر اتفاقات مهم این اجرا، خداحافظی چندین باره‌ی پالت با تماشاچیان و سپس بازگشت آن ها به روی سن و اجرای قطعه ای دیگر بود. این اتفاق به طور متعدد تکرار شد و وقفه ی زیادی که بین خداحافظی آخر و بازگشت آن ها به استیج اتفاق افتاد باعث شد جمعیت زیادی با اندیشه‌ی تمام شدن کنسرت از سالن خارج شده باشند و آرایش نشستن دیگر تماشاچیان بر روی صندلی ها به هم ریخته باشد.

پالتی ها در بازگشت آخر خود به صحنه، آهنگ مورد علاقه‌ی تماشاچیان با عنوان خانه‌ی مادربزرگه را اجرا کردند و به حضار اطمینان دادند که واقعاً کنسرت تمام شده است.

عکس های این کنسرت را از نگاه دوربین شایان شهسواری مشاهده کنید:
Pallett - Shayan Shahsavari (10)

Pallett - Shayan Shahsavari (9)

Pallett - Shayan Shahsavari (8)

Pallett - Shayan Shahsavari (7)

Pallett - Shayan Shahsavari (6)

Pallett - Shayan Shahsavari (5)

Pallett - Shayan Shahsavari (4)

Pallett - Shayan Shahsavari (3)

Pallett - Shayan Shahsavari (1)

Pallett - Shayan Shahsavari (2)

Pallett - Shayan Shahsavari (14)

Pallett - Shayan Shahsavari (13)

Pallett - Shayan Shahsavari (12)

Pallett - Shayan Shahsavari (11)

Pallett - Shayan Shahsavari (16)

Pallett - Shayan Shahsavari (15)