کنسرت فریدون آسرایی با شور و هیجانی مثال زدنی در سالن میلاد نمایشگاه برگزار شد…

دیشب شاهد دو سانس متوالی از اجرای فریدون آسرایی و تیم خوبش بودیم. این در حالی بود که علیرغم آنکه همگی منتظر تجربه یک کنسرت صرفا پاپ بودند با اجراهای متفاوتی از راک و تک نوازی و حتی محلی مواجه شدند. بدون شک گروه نوازندگان فریدون آسرایی ستارگان این برنامه بودند و امکان اجرای این طیف مختلف به صورت زنده، جز با آمادگی کامل تیم ممکن نبود.
برنامه اگر چه با چند دقیقه تاخیر شروع شده بود، اما آهنگ «عشق یعنی» خستگی انتظار را به خوبی برطرف نمود. فریدون آسرایی به خوبی مخاطب خود را شناخته بود، ترکیب و ترتیب اجرای آهنگ ها در ادامه هم روند ذهنی خوبی را ایجاد کرد. تغییر از آهنگ های ریتمیک و هیجانی به آهنگ های ملودیک و احساسی روند ملایمی را طی نمود و فضاسازی خوب فریدون در میان هر دو آهنگ که با خواندن قسمتی از شعر هر آهنگ صورت میگرفت، پذیرش روانی بهتری را ایجاد می نمود. البته در این بین نباید نقش تکنوازی های فوق العاده ستاره جوان ویولنیست این کنسرت، امیرحسین محمودی را که به شدت تصویر شادمهر عقیلی را در ذهن زنده می کرد، نادیده گرفت. بعد از اجرای «عشق یعنی» بود که فریدون از همه خواست که کاری کنند که همهء تهران بفهمند که امشب و اینجا چه میگذرد. باید اذعان کرد که ارتباط خواننده های سنیک اگرچه یک طرفه به نظر می رسد، اما فریدون حال مخاطب را خوب می فهمید و بارها در اشعار، با تغییر مخاطب عاشقانه اش، به عموم حاضرین، شور دیگری را به جمعیت القا می کرد.
«گل نازم تو با من مهربون باش، واسه چشمام پل رنگین کمون باش» آهنگ قدیمی و به یاد ماندنی و «طاقت بیار» آهنگ متفاوتی بود که پشت سر هم اجرا شد. نقش نیما رمضان در تبدیل این آهنگ به یک اثر خاص و ایجاد حال و هوای به جای موسیقی راک در سایر آهنگ ها را نباید نادیده گرفت. هماهنگی او با بیسیست گروه و حمایت فریدون از آنها بر روی سن نیز جالب توجه بود.
شاید کسی انتظار نداشت که مرد آسرایی انقدر پر رنگ تصویری زیبا از موسیقی آذری خلق کند، دو اجرای تکنوازی و آهنگ «دوست دارم» به زبان آذری (یار گلنده توز اولماسون) و فریاد یاشاسین آذربایجان کنتراست غریب اما دلنشینی را ایجاد کرده بود.
اما فریدون با آهنگ «سلام» دیالوگ یک طرفه شعر را به یک احوالپرسی دو طرفه تبدیل کرد و البته نباید از این بگذریم که یکی از یک دست ترین مخاطبان را دیشب در سالن میلاد می دیدیم که هر مصراع از شعر «سلام» یکی در میان توسط فریدون و جمعیت خوانده می شد.
سری بزنیم به مهمانان این برنامه با استاد عبدالجبار کاکایی (شاعر و زبان شناس) که به طور ویژه در دقایق ابتدایی مورد تشویق همگان قرار گرفت، گروه کاکوبند (برادران بوشهری) که پیش از اجرای فریدون، تیزر معروف آنها نمایش داده شده بود، پوریا حیدری رهبر ارکستر حمید عسگری و مهدی یغمایی، باربد بابایی (که پیشتر او را مجری تخصصی موسیقی می شناختیم) و مهمان مجازی این اجرا پیش از اجرای آهنگ «آهای خوشگل عاشق»، بهروز صفاریان که فریدون این آهنگ را متعلق به او میداند. اما حضور پرسپولیسی در کنسرت های اخیر قابل توجه است و این بار نیز با مهرداد میناوند. لاله اسکندری بازیگر تلویزیون و سینما، مجید برومند بیسیست سابق گروه و علیرضا میرآقا نوزانده زبردست پرکاشن از دیگر مهمانان این رویداد بودند.
آهنگ هایی دیگری که در این کنسرت اجرا شدند عبارتند از: «آهای خوشگل عاشق»، «نگاهت»، «تسکین»، « یاد تو میوفتم»، تک آهنگ جدید «چشمات مال منه»، «خاطره» خاطره ساز، «ببخشید»، «فاصله ها»، «آهای خوشگل عاشق» و اجرای دوباره از «عشق یعنی».

DSC_0474_copy DSC_0445_copy DSC_0438_copy DSC_0434_copy DSC_0426_copy DSC_0424_copy DSC_0407_copy DSC_0401_copy DSC_0392_copy DSC_0373_copy DSC_0361_copy DSC_0334_copy DSC_0328_copy DSC_0324_copy DSC_0317_copy DSC_0312_copy DSC_0308_copy DSC_0304_copy DSC_0302_copy DSC_0297_copy DSC_0283_copy DSC_0275_copy DSC_0261_copy DSC_0215_copy DSC_0194_copy DSC_0547_copy DSC_0501_copy