محمدرضا شجریان استاد و پیشکسوت موسیقی ایران متولد ۱مهر ۱۳۱۹ در شهر مشهد میباشد که از سال ۱۳۴۰ به حرفه ی آواز و همچنین به نوازندگی سازهای سنتور و تمبک پرداخته است .

یکی از ماندگارترین قطعات استاد ترانه ی «مرغ سحر » است و بی شک ماندگارترین صوت صدایشان در دل و جان ملت ایران خواندن دعای ربنا میباشد . صبح دیروز فایلی از سوی استاد شجریان که درمورد آخرین وضعیت جسمانی خود  برای وزیر بهداشت فرستادند ، که باعث شادی اهالی هنر و موسیقی و ملت شریف ایران شدند .
این پیغام حاکی از سلامتی و شادابی ایشان میباشد و همگی خرسندیم که این پیشکسوت و فرزانه ی موسیقی در میان ما همچون خورشید میدرخشد .
محتوای این فایل صوتی عبارت است از : سلام جناب دکتر هاشمی نازنین ممنون از اینکه پیگیر هستید و احوال من را میپرسید ، من الحمدالله حالم اینجا خیلی خوبه ، بین خانواده دارم زندگی میکنم و حالم خوبه ،دارم ادامه میدهم تا ۲ ،۳ ماه دیگر کارها به نتیجه ی مطلوب خواهد رسید به دوستان بگید هیچ نگران من نباشند من حالم خیلی خوبه . دعاگوی همه ام هستم ، ممنونم از بزرگواری همتون .

ما و همکارانمان در خبرگزاری نواک ، برای خسروی آواز ایران آرزوی بهبودی سلامتی کامل را از خداوند متعال خواستاریم و امیدواریم هر چه زودتر در وطن شاهد هنر ایشان بر روی صحنه باشیم .