ظهر پنج شنبه ۲۴ دی ماه بود که پردیس چارسو، شاهد حضور جمعی از اهالی رسانه و طرفداران خواننده ای بود که پس از هشت سال ممنوع الکاری، دوباره به جمع خوانندگان مجاز کشور پیوسته و توانست جدیدترین آلبوم خود را تحت عنوان «خاطره» روانه بازار کند.

نریمان خواننده ای که در دهه ۸۰ به جمع خوانندگان پاپ کشور پیوسته و در آن سال ها توانسته بود با انتشار آلبوم تابستان ۸۶ و پخش ویدئو کلیپ هایش از شبکه های ماهواره ای که قرار بود روزی شبکه ای مجاز برای پخش ویدئو کلیپ های خوانندگان رسمی کشور باشد به محبوبیت دست پیدا کند. وی پس از دوره ای طولانی ممنوع الکاری سرانجام توانست چهارمین آلبومش را روانه بازار کند. آنچه در ادامه می خوانید گزارشی است از نشست خبری این آلبوم.

این نشست با تاخیری چهل دقیقه ای با پخش گلچینی از ویدئو کلیپ های نریمان آغاز شد. سپس مدیر برنامه های نریمان، «دکتر ایمان عابد» پشت تریبون حاضر شد. وی علت تاخیر به وجود آمده را ترافیک مسیر های منتهی به پردیس چارسو دانست و در ادامه حاضرین را دعوت کرد به تماشای گوشه هایی از مراسم رونمایی خصوصی آلبوم خاطره ها که چندی پیش در منزل شخصی نریمان، به کارگردانی حمید شفیع زاده دعوت کرد، وی همچنین قبل از پخش این کلیپ خاطر نشان کرد که این مراسم به هیچ وجه نشست خبری نبوده و صرفا مراسمی خصوصی با حضور دوستان این خواننده برای رونمایی از آلبوم خاطره ها بوده است. پس از پخش این کلیپ وی از نریمان دعوت کرد تا پشت تریبون قرار گرفته تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

به دلیل پخش کلیپ هایم از بازار موسیقی مجاز دور شدم

وی در پاسخ به خبرنگاران دربار شروع کارهایش گفت: مجوز آلبوم تابستان ۸۶ را در اسفند ۸۵ گرفتم وقرار بود در بهار ۸۶ پخش شود اما پخش آن به تابستان ۸۶ موکول شد و اتفاق های خوبی هم برایش افتاد. نریمان در ادامه درباره ممنوع الکاریش به خبرنگاران گفت: من تنها به دلیل پخش کلیپ هایی که از شبکه هایی که قرار بود آن روز ها به صورت مجاز فعالیت کنند ممنوع الکار و از بازار موسیقی مجاز کشور دور شدم. وی همچنین درباره سوالی که پیرامون بیماریش پرسیده شده بود گفت: ترجیح می دهم درباره بیماری ام حرفی نزنم اما برای کسانی که نگران سلامتی ام بودند باید بگویم که در صحت و سلامت کامل هستم.

نریمان درباره حضورش در تلویزیون و کنسرت هایش گفت: بعد از یک سال و نیم که مشکلاتمان با وزارت ارشاد حل شد و با رایزنی هایی که انجام دادیم مشکلات برای حضور در تلویزیون هم حل شده و هفته گذشته در برنامه خوشا شیراز حضور داشتم و همچنین میهمان شبکه شما و دیشب سر ضبط برنامه ای برای شبکه نسیم بودم و یکشنبه هفته آینده هم در شبکه جام جم سراسری به همراه نوازندگان گروه ارکسترم اجرای زنده خواهیم داشت  و همچینین چند تیتراژ هم پیشنهاد شده است که باید ببینیم در چه سبک هایی هستند. وی همچنین در باره سوال خبرنگاران در مورد جمله ای که در برنامه خوشا شیراز مبنی بر اینکه قرار است در کنسرت شهرستان سانس اول برنامه هایش به صورت رایگان برگزار کند گفت: من سال های سال که در شهر های مختلف می رفتم یکی از صحنه هایی که خیلی اذیتم می کرد عدم حضور هموطنانی بود که به دلیل مشکلات مالی نمی توانستند در کنسرت ها حضور پیدا کنند بود و همه این سالها به این فکر می کردم که چگونه ممکن است این اتفاق جور دیگری بیفتد و ما بتوانیم بر اساس کارهایی که داریم همیشه سعی کرده ام از مهر، عشق و محبت و شادی بخوانم، چه طور میتوانیم شادی را به خانه کسانی که بضاعت مال ندارند ببریم و با بررسی های که کردیم برای به ثمر رساندن این کار تصمیم گرفتیم تا با کمک خیریه هایی که هستند مثل بهزیستی، محک و سازمان هایی که برای کودکان بی سرپرست هستند، در هر شهری که وارد شدیم اجرای اول آن شهر متعلق به این سازمان ها و افرادی باشند که بضاعت مالی ندارند باشد تا شاید شادی را به خانه کسانی ببریم که نمی توانند در کنسرت ها حضور پیدا کنند.

وی همچنین درباره لقب سفیر مهر و شادی که در برنامه خوشا شیراز داده بودند گفت: سکوت کنم بهتر است، اما امیدوارم شادی را به خانه کسانی ببرم که استطاعت مالی ندارند.

نریمان درباره پیشنهاد های سینماییش گفت: زمان انتشار آلبوم تابستان ۸۶ بود که چند پروژه سینمایی به من پیشنهاد شد اما به دلیل اینکه از فیلمنامه آنها خوشم نیامده بود آنها را رد کردم خواننده آلبم خاطره ها در باره اینکه چرا آلبومش را با این سبک و سیاق و اینکه چرا نام ترانه سرا ها بر روی اینسرت آلبوم قید نشده است گفت: زحمت ساخت این آلبوم بر دوش بهروز علیاری بوده است و داستان به این صورت بوده است که از بهروز علیاری خواستم تا قطعاتی را که داشتم را برای کنسرت تنظیم کند و ایشان زحمت کشیدند و این آلبوم را برای کنسرت تنظیم کردند و ما در یک اجرایی این قطعات را اجرا کردیم که صدای جمعیت را هم داشتیم بخشی از قطعات در آن اجرا به صورت پلی بک و بخش دیگر را با ساز اجرا کرده بودیم و حالتی بود که مجبور بودیم از نوازندگان محدودی استفاده کنیم. بعد از آن به فکرم رسید که قطعاتی را که در سه آلبوم پیش یعنی تابستان ۸۶، سلام و حیف من بود را به این شکل ارائه بدهم و در مورد ترانه سراها نیز باید بگویم نام این عزیزان در آلبوم های اصلی که قبلا ارائه شدند ذکر شده و من بارها نام این عزیزان را آورده بودم و در واقع آلبوم به شکل کنسرت بود ما تصمیم گرفتیم که این موضوع به این شکل اتفاق نیفتد تا مردم بدانند این آلبوم جدید نبوده و به صورتی زنده ضبط شده است. در هر صورت من قدردان همه این عزیزان هستم که باعث شده من به این جایگاه برسم. نریمان درباره همکاریش با مهدی مقدم در آن سالها گفت: همکاری در وادی موسیقی اساسا بلند مدت نیست، ما یک همکاری داشتیم در قالب چند ترک که بر میگردد به قبل از آلبم تابستان ۸۶، هیچکدام از ما در آن زمان آلبومی ارائه نکرده بودیم و بعد از ویدئویی که در شهرک سینمایی گرفته بودیم باعث شد تا اتفاقات خوبی برای هر دوی ما بیفتد و این همکاری نتیجه خوبی داشت اما الزاما یک همکاری نباید ده یا پانزده سال به طول بی انجامد.

وی درباره آلبوم جدیدش گفت: از آنجایی که دوست داشتم آلبوم جدیدی ارائه کنم کل پروسه های آلبوم بعدی ام هم انجام شده و مجوز های ترانه و آهنگ ها گرفته شده و فکر می کنم که ابتدای سال آینده این آلبوم را ارائه خواهم داد.

پس از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران وی حضار را به مراسم رونمایی و جشن امضای آلبومش دعوت کرد و عکس گرفتن نریمان با هوادارانش پایان بخش این مراسم بود.

عکس های این رویداد را از نگاه دوربین سمیرا سلیمانی تماشا می کنید.

[Not a valid template]