در مراسم نشست مطبوعاتی کنسرت «حسین علیزاده» و گروه هم آوایان که محمدحسین توتونچیان(مدیر موسسه ققنوس) نیز در این جلسه حضور داشت حسین علیزاده از دلتنگی هایش گفت:

واگذاری سمت مدیر جشنواره موسیقی فجر به خانه موسیقی را خطایی بزرگ می دانم!
اما گلگی‌های علیزاده به همین‌جا ختم نشد و او به‌صراحت انتقاد خود را درباره شرایط کنونی‌اش گفت.

وی عنوان کرد: هیچ مقامی حق توهین به موسیقی و موسیقیدان را ندارد و اگر یک وکیل زبردست پیدا شود که از من و این حرف دفاع کند حاضرم اعتراض خودم را به‌صورت قانونی پیگیری کنم.
ما قانون اساسی داریم و در هیچ کجایی از این قانون به‌صراحت درباره ممنوعیت موسیقی بحثی نشده است. اگر یک‌زمانی قانونی تصویب شد که موسیقی حق اجرا ندارد و موسیقیدان حق خارج شدن از خانه‌اش را ندارد آن موقع می‌توانیم درباره چگونگی برخورد با این قانون سخن بگوییم.
او ادامه داد : من در بازار تهران به دنیا آمده‌ام و اجازه نمی‌دهم این هویت را کسی از من بگیرد بهتر است مسئولان ما هم این را بدانند که در قرن بیست‌ویک زندگی می‌کنیم و از برخی برخوردها که موجب خجالت در سطح بین‌المللی می‌شود پرهیز کنند.
علیزاده با صراحت افزود: خوشبختانه با تمام مشکلاتی که برای کنسرت‌های شهرستان اتفاق می‌افتد ما توانستیم در دو سال گذشته در اغلب شهرهای ایران کنسرت اجرا کنیم. البته در گسترش این هدفمان نه آقای روحانی با کلیدش به ما کمک کرد و نه مسئولان.
ما خودمان به پشتوانه واژه بزرگ ملت شروع کردیم و توانستیم بسیاری از جوان‌هایی که بدون سروصدا کار می‌کنند و پرچم موسیقی را بالا نگه‌داشته‌اند کشف کنیم.
این موسیقیدان درباره عدم حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: ۷۰ درصد عواید یک کنسرت صرف هزینه‌های آن می‌شود. یعنی اگر حتی ما دستمزدی هم نگیریم آن هزینه ۷۰ درصدی پای ثابت ماجراست. قیمت اجاره سالن‌های کنسرت در ایران به‌اندازه یک سالن مجهز در نیویورک و پاریس است. من نمی‌توانم در جشنواره‌ای شرکت کنم که فقط برای ۱۰ روز از سال در نگاه مسئولان محترم باشد و بعدازاین ۱۰ روز هر توهینی که دلشان خواست به موسیقی و موسیقیدان بکنند.

۲۴۵۵۹۹_۷۴۱