گروه موسیقی«پالت» در ادامه تورکنسرت‌های آلبوم «شهر من بخند»، تابستان امسال به دیدار مخاطبانش می‌رود و در شهرهای مختلف کنسرت برگزار می‌کند. این گروه پرطرفدار به‌تازگی خبری مبنی بر انتشار نخستین آلبوم تصویرى منتشر کرده است.

امید نعمتى (خواننده گروه) درباره این آلبوم می‌گوید: «جدیدترین خروجى رسمی «پالت»، اولین آلبوم تصویرى گروه خواهد بود که شامل چند ویدئو-موزیک، منتخبى از کنسرت‌هاى «پالت» و همچنین مستندی از فعالیت‌های ما است که تابستان سال جارى منتشر و اطلاعات دقیق‌تر درباره جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.»

اما کنسرت اخیر این گروه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشت و اجرای قطعاتی که ممکن است نمایشی از آلبوم جدید باشد. روزبه اسفندارمز (نوازنده کلارینت و سرپرست گروه) در خصوص آلبوم جدید «پالت» می‌گوید: «ما در حال کار کردن روى آلبوم سوم «پالت» هستیم اما فعلاً ازلحاظ زمانى، اولویت با پروژه‌هاى انفرادى اعضاى گروه است. درواقع پس از انتشار اولین آلبوم گروه (آقاى بنفش)، با توجه به پتانسیل‌ها و علایق شخصى اعضا، تصمیم گرفتیم در کنار فعالیت‌هاى «پالت»، هر یک روى پروژه‌هاى انفرادى خود نیز تمرکز کنیم اما با این شرط که بعد از آلبوم دوم (شهر من بخند)، آن‌ها را منتشر کنیم.»۶۳۵۶۵۹۱۵۳۶۶۳۱۴۱۸۷۵

نعمتی نیز به این نکته اشاره‌کرده است که: داریوش آذر (نوازنده کنترباس) و کاوه صالحى (نوازنده گیتار) در حال حاضر به پروژه‌های انفرادی خود مشغول هستند که قرار است هر یک از آن‌ها به‌زودی در قالب یک تک آهنگ منتشر شود. ظاهراً نخستین آلبوم انفرادی اعضای «پالت» روزهای پایانی ضبط را می‌گذراند به‌زودی وارد مراحل اخذ مجوز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال جاری نیز منتشر شود.

برخی افراد انتشار آلبوم انفرادی از یک گروه را پایان همکاری آن گروه می‌دانند که امید نعمتی دراین‌باره می‌گوید: «اولویت ما همواره پالت بوده و هست؛ اما به‌هرحال به‌واسطه آن‌که هر گروهی برای خود سبک و سیاق ویژه‌ای دارد، نمی‌تواند تمام علایق و توانمندی‌های اعضای آن را پوشش دهد. بنابراین هر یک از اعضا باید فضایی برای ارائه سایر ایده‌های خود در قالب یک پروژه دیگر در اختیار داشته باشد. از سوی دیگر، این پروژه‌هاى انفرادى می‌تواند انرژى بیشتر و ایده‌هاى جذاب تازه‌اى را براى گروه به ارمغان بیاورد.»

سرپرست گروه پالت می‌افزاید: «البته در عرصه بین‌المللى هم خیلى از موزیسین‌هایی که در یک گروه فعالیت می‌کنند، شخصیت حرفه‌ای مستقل خود را نیز حفظ می‌کنند؛ از تام یورک بگیرید تا مینارد جیمز کینن. می‌توان گفت تقریباً تمام نوازندگان گروه «ریدیوهد»، پروژه‌هاى شخصى خود را هم منتشر کرده‌اند. تک‌تک ما در «پالت» باانرژی زیاد به سایر افراد گروه براى تولید پروژه‌هاى شخصی‌شان کمک می‌کنیم و مطمئن باشید این کار لطمه‌ای به فعالیت «پالت» نمی‌زند و این گروه همچنان با جدیت و صمیمیت به مسیر خود ادامه خواهد داد».