وکیل شاعر و ترانه سرای نامدار ایران از خواننده سریال سیمای خانگی «شهرزاد» به دلیل آنچه که «سرقت» نامیده، شکایت کرد.

قطعه ی «برخیز» جدیدترین اثر سینا سرلک که برای سریال «شهرزاد» تهیه شده گریبان گیر این ماجرا شده است.
در ادامه نظر شما را به متن نامه ی اردلان سرفراز در همین مورد جلب می نماییم:
در ایران، آقایی بنام سینا سرلک، بدون اطلاع و اجازه من، غزل “برخیز که غیر از تو، تو را دادرسی نیست را که هم در کتاب من (از ریشه تا همیشه) چاپ شده و هم آقای ابراهیم حامدی (ابی) با آهنگ آقای زلاند، بنام (محتاج) خوانده است، را بازخوانی کرده و و در سریالی بنام شهرزاد، بی اجازه و به غلط با نام استاد سایه، پخش شده است. امروز آگاه شدم که وزارت ارشاد که خود به این غزل در کتاب (از ریشه تا همیشه) بنام من مجوز داده (حدود ١٢سال پیش)، دوباره بنام آن استاد بزرگوار به این غزل، بدون تحقیق و مطالعه، مجوز داده است! در این جنگل بی‌قانون و مملکت بی در و دروازه‌ای که برای ما ساخته‌اند، ویدیوی این ترانه را نیز در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی، پخش و نام شاعر را استاد هوشنگ ابتهاج ذکر کرده !
برای اطلاع عموم اعلام می‌کنم! که این سرقت و سرقت‌های مشابه، از نظر اخلاقی، انسانی و قانون حقوق هنرمندان، خلاف است، و وکیل من در ایران، در صدد پی‌گیری قانونی این بی‌قانونی و سوء استفاده است.
ضمن سپاس از هم‌وطنان و هم‌زبانانم، تقاضا می‌کنم که اجازه ندهند از رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده‌شان در راستای سودجویی غیرقانونی و غیراخلاقی استفاده شود.
اردلان سرفراز
یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

photo_2016-02-01_00-21-12