گروه آذربایجانی آیهان که سال گذشته در تالار وحدت خوش درخشیده بود برای دومین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی بر روی صحنه رفت/شب شاد آذربایجان در قلب پایتخت

این کنسرت با صحبتهای یاشار آذرتاش (تهیه کننده کنسرت آغاز شد). وی با بیان اینکه پس از یک سال آیهان دوباره به صحنه برگشته ابراز خوشحالی کرد و گفت: امشب اینجا میزبان مهمانانی از آذربایجان و البته فارسی‌زبانان هستیم و سپس شعری را به زبان آذری اجرا کرد.

پس از آن میرطاهر مظلومی هنرمند توانای سینما و تلویزیون کشورمان که کارگردانی هنری این کنسرت بر عهده وی بوده به روی صحنه آمد و  این کنسرت موسیقی را یک به دلیل اخلاق و منش و معرفت و ثانیاً برای عرق به شهرم تمام‌قد کنارشان ایستاده‌ام. هر چیزی، هر رتبه‌ای، هر جایگاهی، هر مکانی هنرمند دارد از مردم است، همین است و بس. سپس این کنسرت را به روح استاد بزرگ هنر دوبلاژ ولی الله مومنی تقدیم کرد وی در پایان صحبت هایش گفت: آنگاه که زبان قاصر است این موسیقی است که به زبان می‌آید. حتی سکوت را هم باید از موسیقی آموخت. پس از صحبت های مظلومی اعضای ارکستر گروه آیهان یک به یک بر روی صحنه آمدند و قطعه “ای ماشالله” را اجرا کردند.

بعد از صحبت و خوشامد گویی آیهان به حضار گروه حرکت های آیینی که از کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل شده بود پا به صحنه گذاشتند و شور و هیجان را برای حضار به ارمغان آوردند.

کوچه لره ، پنجره ، بری باخ ، مارال، وای آمان، سوه سوه، افسوس، آذربایجان مارالی، نازلانا نازلانا، کوچه لره، اولماز اولماز، ساری گلین، ریحان، سویرم ده، دیلبرم، لیلی جان و مولیلی قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

هادی حمزه زاده (باقلاما،تار)، حجت مبذول (قارمون، آکاردئون)، رضا نباهات (ناغارا)، بیژن امینی (درام)، افشین علوی (کمانچه)، محمدرضا رخشان مهر، بهرام رجبعلی(کیبورد)، رامین کلاردشتی (گیتار بیس)، طارق طریفت (پرکاشن) اعضای ارکستر گروه آیهان بودند.

همچنین چنگیز جلیلوند، سیامک اطلسی، بیوک میرزایی، جلیل فرجاد، رامین پور ایمان، اسفندیار مهرتاش، شهرام عبدلی، افشین زینوری، سعید و وحید شیخ‌زاده، سید مجتبی طباطبایی، احمد نایبی، بهناز شهبازی، باران حسن‌زاده، داوود موثقی، آرش معیریان، مهندس برزگر معاون بنیاد مستضعفان و رئیس بنیاد علوی، حاج علی‌اکبری معاون اجتماعی شهردار تهران، علیزاده معاون اجتماعی و توانمندسازی بنیاد علوی، عبدالرزاق مدیرعامل زود فود، کرمی، قدیمی، معین، ریاضتی مدیر ارشد جیرینگ همراه اول، میهمانان ویژه آیهان در این شب به یاد ماندنی بودند.

عکس های این کنسرت را نگاه دوربین محمد مقیسه تماشا می کنید.

[Not a valid template]