داود گنجه ای قائم مقام خانه موسیقی گفت: استاد پورتراب معلم راستین موسیقی ایران بود و درگذشت ایشان قطعا ضایعه جبران ناپذیری برای موسیقی ایران است.

 

داود گنجه ای(موسیقیدان و قائم مقام خانه موسیقی) در خصوص شخصیت علمی و اخلاقی زنده یاد مصطفی کمال پورتراب گفت: P9B06C02Bمصطفی کمال پورتراب پدر موسیقی ایران بود که از نظر علمی و خدمات شایسته ای به موسیقی کرد. ایشان نزدیک به پنج نسل را در ایران پرورش داد و به نوعی استاد موسیقی همه ما بود.

گنجه ای افزود: من ۵۰ سال پیش در دانشگاه تهران شاگرد استاد پورتراب بودم، ایشان تا آخرین لحظه حیات به هنر این مملکت خدمت  کرد و در راه اعتلای هنر موسیقی ایران کوشید. ایشان هچیگاه به مادیات فکر نمی کرد و  بسیار بخشنده بود و هر کس به وی مراجعه می کرد با کمال میل به وی کمک می کرد و همواره در حال آموزش علاقمندان بود.
این موسیقیدان و شاگرد زنده یاد پورتراب گفت: استاد پورتراب فرزندی نداشت اما همه شاگردان خود را مانند فرزند خود می دانست و دوستشان داشت و علاوه بر استادی، به آنها پدری می کرد.
وی درباره ویژگی های علمی استاد مصطفی کمال پورتراب نیز گفت: شخصیت ایشان از نظر علمی بسیار برجسته و برای همگان آشنا بود. کسی را در ایران نمی بینید که در عرصه موسیقی کار کند و شاگرد وی نباشد.  ایشان معلمی بی نظیر بود که به من هم به عنوان یک شاگرد محبت داشت من از ایشان درس زندگی گرفتم، رفتن ایشان درسی بود که ما را از زشتی ها بد دور بدارد، ما تا هستیم باید قدر یکدیگر را بدانیم.
قائم مقام خانه موسیقی با اشاره به نقش برجسته زنده یاد پورتراب در این نهاد گفت: استاد پورتراب از ابتدای تاسیس خانه موسیقی با ما همراه بود، در همه این سال ها به مانند کوهی استوار پشت سر این نهاد ایستاد و از آن دفاع کرد. در آستانه تشکیل مجمع عمومی و دور جدید فعالیت های خانه موسیقی فقدان ایشان یک ضایعه جبران ناپذیر است زیرا خانه موسیقی یکی از اعضای برجسته، موثر  و از سرمایه های خود را از دست داد.
داود گنجه ای در پایان درگذشت استاد مصطفی کمال پورتراب را به جامعه هنری، شاگردان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

 

خانه موسیقی