eminem_-navaak-2

امینم (Eminem) هم به دسته کسانی اضافه شد که سعی دارند نگذارند ترامپ رییس‌جمهور شود. البته او به روش خودش عمل کرده است. رپر داستان ما، در روز چهارشنبه و کمی پیش از آغاز سومین مناظره ریاست‌جمهوری، تک‌آهنگ جدیدی را منتشر کرد که به وضوح به کمپین انتخاباتی ترامپ اشاره دارد.

این آهنگ با عنوان Campaign Speech حدود هشت دقیقه است.  توییتر ترامپ که هیچ خبری را جا نمی‌اندازد، اشاره‌ای به این تک‌آهنگ نکرده است. اما دیوید دوک، سیاستمدار امریکایی، نتوانسته است در این زمینه خاموش بماند و در مورد امینم توییت کرده است: «امینم عروسک خیمه‌شب‌بازی پل روزنبرگ و جیمی لووین است و سال‌هاست ذهن جوانان ما را آلوده می‌کند».

امینم در این آهنگ به ساعت اپل، رابین تیک، و برخی از مظاهر فرهنگ پاپ اشاره می‌کند. همچنین به جرج زیمرمن پلیس، نیز اشاره دارد که حدود شش ماه پیش، یک نوجوان سیاهپوست غیرمسلح امریکایی به نام ترایوون را کشت.

امینم تنها هنرمندی است که توانسته برای سه آلبوم متوالی، جایزه بهترین رپ سال را دریافت کند. مجله وایب او را در سال ۲۰۰۸ با عنوان «بهترین رپر جهان» خواند. او اولین خواننده هیپ‌هاپ است که جایزه اسکار را برای بهترین ترانه دریافت کرده‌است.